Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

palmen

Moderator
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Singapore Airlines, Thai, Lufthansa
Kabinklass: Business, First
Avreseort: ARN
Destination: NRT
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 97 500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 2 000 kr efter ändring, ej blivit debiterad nya summan.
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Oktober
Bokad: Juli


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter:

ARN-LAX - SAS - A330 - Business
LAX-NRT - Singapore Airlines - 777-300ER - Business
HND-BKK - Thai Airways - 747-400 - First
BKK-SIN - Thai Airways - A350 - Business
SIN-FRA - Singapore Airways - 777-300ER - Business
FRA-ARN - Lufthansa - A320 - Business

Ska försöka boka Europa-Nordamerika och Asien-Europa till First via LH eller om något annat dyker upp. Frågade efter
SQ First till LHR eller CPH men det fanns inget, inte helt säkert på att killen jag pratade med kollade ordentligt.
Släppte Tallinn igenom det där?
 

r.bjork

Medlem
Menar du att du kunde boka in first online?

Nej, hade ekonomi hem då hemsidan inte visade något business-alternativ. Ringde in till SAS vanliga kundtjänst efter att jag gjort bokningen, sa att jag ringde in för att ändra min hemresa då jag inte kunde boka de flighter jag kikat på.
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Nej, hade ekonomi hem då hemsidan inte visade något business-alternativ. Ringde in till SAS vanliga kundtjänsten och sa att jag ringde in för att ändra min hemresa då jag inte kunde boka de flighter jag kikat på.
Och då rörde de villigt din bokning och ändrade eko leg till first? Inget snack om att ringa Tallinn igen?
 

r.bjork

Medlem
Och då rörde de villigt din bokning och ändrade eko leg till first? Inget snack om att ringa Tallinn igen?

Nej de nämnde aldrig något om att ringa dit. Ändrade till business först och medan de knappade skatter hittade jag en First och frågade om de kunde boka den istället. Killen jag pratade med lät relativt ny.

Edit: Vet inte om det framgick men applicerade vouchern vid onlinebokningen.
 

Vindpilen

Medlem
Nej de nämnde aldrig något om att ringa dit. Ändrade till business först och medan de knappade skatter hittade jag en First och frågade om de kunde boka den istället. Killen jag pratade med lät relativt ny.

Edit: Vet inte om det framgick men applicerade vouchern vid onlinebokningen.

Med lite tur kanske du kan boka in ANA F på LAX-NRT vid senare tillfälle om det släpps :)
 

Helli

Medlem
Fråga: Som SAS har 24tim öppet köp kan jag boka en 2-4-1 och sedan dagen efter boka om den ena som jag inte hittar biz på om och om igen tills jag hittar? Blir det nya 24tim för varje ombokning? Betalar jag något (skatter+avgift) som jag sedan inte får tillbaka? Försöker hitta vägar runt att jag bara hittar ena resan de få ggr jag hittar något.
 

Kaik

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS & Etiophian Air
Kabinklass: Plus/Business
Avreseort: Östersund
Destination: Nairobi
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 52500
Skatter&avgifter (per person): ca 1700kr/pers
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): 30 mars 2020
Bokad: Juli 2019


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Aldrig rest med Etiophian tidigare och aldrig varit i Afrika så peppen för den här resan är verkligen på topp alla redan.

Jag resa samma dag från OSD på en bonusresa till NRT. Vilken tid går din flight? Inte så många här som också bor i Östersund :)
 
Toppen