Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

MrOLZ

Ny medlem
Hotell: Hilton Podgorica Crna Gora
Datum: 12-14/7
Bokat : King Guest Room
Uppgradering: Junior Suite
Antal nätter: 2
Status: HHD

Hotell: Hilton Imperial Dubrovnik
Datum: 19/7
Bokat : Double Guest Room
Uppgradering: Deluxe Suite with Sea View
Antal nätter: 1
Status: HHD
 
Hotell: Hilton Podgorica Crna Gora
Datum: 12-14/7
Bokat : King Guest Room
Uppgradering: Junior Suite
Antal nätter: 2
Status: HHD

Hotell: Hilton Imperial Dubrovnik
Datum: 19/7
Bokat : Double Guest Room
Uppgradering: Deluxe Suite with Sea View
Antal nätter: 1
Status: HHD
Hur var Imperial? Gick förbi i måndags och suktade utanför. Fint hotell men $400 är lite för mycket för min resbudget.
 

MrOLZ

Ny medlem
Hur var Imperial? Gick förbi i måndags och suktade utanför. Fint hotell men $400 är lite för mycket för min resbudget.

Det var bra, väldigt fint hotell och rum - perfekt läge, dock hade jag kanske väntat mig lite mer av lounge och frukost för det priset.
Då vi endast hade drygt 36 timmar i Dubrovnik var det perfekt med sen ut-checkning och tillgång till lounge efter ut-checkning i 30 grader, men vi betalade inte riktigt så mycket som 400 USD.

IMG_20190719_211805.jpg
 

Jönsson

Medlem
Fullbokat natten 13-14/7 tyvärr så fick bo på annat håll.

Och ja, jag hade redan mina 30 stays i år så jag kostade på mig att inte hoppa, även om det finns stay-bonusar i den pågående dubbelpoängkampanjen :) Jag värderade högre att kunna stanna kvar på samma ställe hela tiden...
Har man sällskap så måste man ju dessutom stanna på samma hotell. Få normala människor förstår varför man frivilligt byter hotell varje natt.
 

DavveP

Medlem
Hotell: Hilton Slussen Stockholm
Datum: 28/7
Bokat : Double Guest Room
Uppgradering: Twin Deluxe Room
Antal nätter: 1
Status: HHG

Verkar vara väldigt svårt att som HHG få en uppgradering till Executive Room med lounge. Frågade även det gick inte. Uppgraderad en nivå. Tur man man snart är Platinum.
 

Berglund

Medlem
Hotell: Hilton Slussen Stockholm
Datum: 26/7
Bokat : Double Guest Room
Uppgradering: King Executive with View
Antal nätter: 1
Status: HHD

Härlig uppgradering, fint rum med fantastisk vy att vakna upp till med Mälaren och Stadshuset!

Loungen är väl okej för att vara Sverige men den blev snabbt full. Tur då att Diamond erbjuds voucher för mat och dryck nere i den vanliga restaurangen som tillflyktsort istället.
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Hotell: Hilton Malta
Datum: 30/7
Bokat : 2 Queen Deluxe Marina View
Uppgradering: Nej (hotellet fullbokat, förra året fick vi Exec lounge ändå, men inte i år, HHG även i fjol).
Antal nätter: 7
Status: HHG

EK
 
Last edited:

DavveP

Medlem
Hotell: Hilton Slussen Stockholm
Datum: 4/8
Bokat : Double Guest Room
Uppgradering: Twin Deluxe Room with view
Antal nätter: 1
Status: HHG

Frågade lite extra denna gång om uppgradering till executive/loungen och förstod det som (tyvärr) att man har som policy att inte uppgradera HHG att få det via Executive rum. Då loungen är liten. Tur man snart är HHD. Mkt bra rumsuppgradering dock som uppskattas!
 
Toppen