Senaste nytt

Tid för säkerhetskontroll på Kastrup

P-L

Medlem
1) Vill minnas att det pratades om för många år sedan en sida där man kunde kolla nuvarande tid för säkerhetskontroll. Nån som vet om det blev något av den?

2) Flyger med norsken imorgon 11.05. Tänkte dyka upp 9.30 för att checka in ett bagage, borde väl vara lagom? Har lite nervösa polare som gärna vill vara där 8.30 för de tänker sommartider med långa köer (trots att check-in öppnar 2 timmar innan :))
 

Berglund

Medlem
Visst kan det vara lite köer på CPH men inget att stirra upp sig fullständigt över. Det är lugnt, någon gång kan det kanske ta en stund att komma igenom men har du budgeterat 15-20 minuter för säkerhetskontrollen, känns det väldigt lugnt!

Norwegian kan vara ganska hårda på check-in tiderna, både före och efter. Det kan mycket väl vara så att man inte får checka in förrän just två timmar före flygningen! Är ni där till 09.30 vågar jag lova att ni klarar er fint, utan stress. Ge dem något och gå med på 09.15 som mötestid, mer behövs inte (så länge ingen är såndär person som notoriskt kommer sent...).
 
  • Gilla
Reactions: pep

P-L

Medlem
Visst kan det vara lite köer på CPH men inget att stirra upp sig fullständigt över. Det är lugnt, någon gång kan det kanske ta en stund att komma igenom men har du budgeterat 15-20 minuter för säkerhetskontrollen, känns det väldigt lugnt!

Norwegian kan vara ganska hårda på check-in tiderna, både före och efter. Det kan mycket väl vara så att man inte får checka in förrän just två timmar före flygningen! Är ni där till 09.30 vågar jag lova att ni klarar er fint, utan stress. Ge dem något och gå med på 09.15 som mötestid, mer behövs inte (så länge ingen är såndär person som notoriskt kommer sent...).

Tack! Bra att man inte är ensam om kalkylerna för tid, de flesta jag känner är "MINST 2 TIMMAR INNAAAAN!"
Föreslog 20 min tidigare för deras välmåendes skull! :D
 

Sebbef83

Medlem
enligt min mening är det svåraste med skånetrafiken opålitligheten i informationen som kommuniceras. Den kan börja
med 5 min försening för att sedan bli 10, 15, 30 etc vilket gör det svårt att planera för en tight ankomst till Kastrup. Mitt tips är att, pga Skånetrafiken, vars ute i god tid.
 

Agö

Medlem
Fast om många tåg blir inställda (t ex nedriven kontaktledning) så blir det svårt att få tag på en taxi.
Alltid lika underhållande att se hur snabbt djungeltrumman slår när det är tågstopp vilket det ju är i parti och minut i Skåne och på den danska sidan. Friåkarna är där tämligen snabbt medan det tar längre tid för de etablerade bolagen.
 
Toppen