Som ny här på forumet, så skulle jag vilja starta en tråd om förbättringar för EBG, EBD och EBP då jag tycker SAS verkligen ligger efter många andra lojalitetsprogram. Jag är frekvent resenär som har EBD nu, med ett antal tidigare år som EBG.
Syftet med tråden är att jag tror det finns många sätt att förbättra, till inte så stor kostnad. Jag vet inte, men kanske skulle innehållet i tråden kunna nå någon på SAS som tar till sig det som skrivs. Naivt, jo kanske, men det är ju min första tråd...
Mina egna tips som start av tråden är...
På befintliga lounger
Terminal 5 tycker jag ändå är rätt okej och på flera andra större SAS lounger som i Oslo är det också bra. Där har de ”två” olika lounger beroende om du är en frekvent resenär med minst EBG och kommer längst in eller om du har plusbiljett och kommer in i den första delen. Mycket bra då det inte blir så rörigt och hög volym. Innehållet också bra i form av sittplatser, mat och dryck. Trevlig och proffsig personal.
SAS terminal 4 är ju ett skämt. Överfullt och med riktigt taskigt utbud. Varför inte i dessa tider med miljön i fokus byta ut papp och plastengångsartiklarna? Och variera utbudet lite? Jag passerar 4:an minst 1-2 gånger i veckan och är så tokless på samma bröd, samma ost, samma fåtalet soppor man varierar mellan och samma chips, salta pinnar osv.
Varför inte chocka oss lite och servera skinka, salami, ägg med kaviar. Byta ut snacksen någon enstaka gång mot någon annan smak? Visserligen är de som jobbar där oftast trevlig, men ibland så sitter de och trycker väl länge i sitt kök och pratar. Varför inte gå runt lite och interagera med gästerna? Egentligen är det väl inget problem, men när man själv har erfarenhet av servicebranschen så vet man ju hur viktigt det är, och vill man nu bry sig om SAS, ja då berättar jag min syn på det...
Oj, nu är det dags för lunchmöte så då passar jag på att avrunda, men kommer med mer input sen om det visar sig att min första tråd i businessclass ever väckte något som helst intresse!
Blir glad om så är fallet!
Ha en fin dag