Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

samet

Medlem
Får man boka en open jaw med Tokyo som destination där man påbörjar hemresan från SIN? Samma antal poäng men annan zon. Om svaret är nej, får man flyga hem från HKG (samma zon)? Eller ja på båda? Detta gäller Star Alliance 2-4-1.

Flyga till NRT/HND och hem från HKG är okej, gjorde jag i maj 2019
Med den andra vet jag inte men tror det är ok dock får du betala för den högre zonen

Open Jaw HND till SIN godkänns inte. Har försökt. Open Jaw skall vara inom samma awardzon.
 
Får man flyga från Europa till Tokyo via typ SIN BKK eller annat i den zonen? Vad är senaste empiriska erfarenheterna? Tallin ändrar ju regler hela tiden.
Ja.
Jag bokade för någon vecka sen och 2 av 3 agenter var behjälpliga.

1 av dessa fråga sin ”manager” och sedan sa hon ”vi föredrar inte denna routing” men jag sa att jag ville ha ”first class” och då frågade hon inget mer!
 

Capa

Medlem
Det där kan nog vara beroende på vem man pratar med. Min vän bokade så sent som för två veckor sedan en open jaw till SYD, hem från SIN, dvs två olika zoner. Handläggaren stämde också av med supervisorn i Tallin att denna Open Jaw var ok.

Det var därför jag frågade och det du skriver är det jag misstänkte, lite beroende på dagsformen hos handläggaren då alltså.
 

Buffon

Medlem
Får man ha 2 stopp i asien innan destination?
Tänkte Stockholm till Tokyo och från Tokyo finns det platser med Singapore Airlines via Singapore så klart innan destination Bali?
 

Lukas S

Medlem
Det var ett tag sen nu som jag bokade en bonusresa via telefon (med Amexcheck), blir mer och mer irriterande att ringa Tallinn som verkar ha hittat på 1000 egna regler.

Förstår ni följande?
Försöker få en award ARN-ORD i C. Finns inget "direkt" men det finns en routing med tillgänglighet i business på alla flighter: ARN-FRA-IST-ORD. ARN-FRA med LH på kvällen innan och sen FRA-IST-ORD med Turkish på morgonen därpå. Ringde först SAS diamant som sa att det fanns biljetter och att det "definitivt går att boka". Ringde därefter Tallinn och fick svaret att det inte var godkänt. Jag frågade varför men fick inget direkt svar utan bara nej. Testade att ringa igen men fick samma svar.

Nu har jag inte lusläst tråden men att döma av de inlägg jag ser här går Tallinn ibland inte längre med på två stopp i samma zon, eller? Tror ni att det finns något sätt att komma runt det eller är det kört? Eller är det något annat i min routing ovan som är galet?
 

squeezen

Medlem
Det var ett tag sen nu som jag bokade en bonusresa via telefon (med Amexcheck), blir mer och mer irriterande att ringa Tallinn som verkar ha hittat på 1000 egna regler.

Förstår ni följande?
Försöker få en award ARN-ORD i C. Finns inget "direkt" men det finns en routing med tillgänglighet i business på alla flighter: ARN-FRA-IST-ORD. ARN-FRA med LH på kvällen innan och sen FRA-IST-ORD med Turkish på morgonen därpå. Ringde först SAS diamant som sa att det fanns biljetter och att det "definitivt går att boka". Ringde därefter Tallinn och fick svaret att det inte var godkänt. Jag frågade varför men fick inget direkt svar utan bara nej. Testade att ringa igen men fick samma svar.

Nu har jag inte lusläst tråden men att döma av de inlägg jag ser här går Tallinn ibland inte längre med på två stopp i samma zon, eller? Tror ni att det finns något sätt att komma runt det eller är det kört? Eller är det något annat i min routing ovan som är galet?
spontant ser jag ingen anledning att den inte skulle gå att boka dessutom måste de ju kunna ge en anledning.
Är den inom reglerna så är den inom reglerna.. då måste de kunna säga varför det inte går...

Det minsta de kan göra är ju att "babbla upp" ett standardsvar om married segments eller annat...
 

Vindpilen

Medlem
spontant ser jag ingen anledning att den inte skulle gå att boka dessutom måste de ju kunna ge en anledning.
Är den inom reglerna så är den inom reglerna.. då måste de kunna säga varför det inte går...

Det minsta de kan göra är ju att "babbla upp" ett standardsvar om married segments eller annat...
Det var ett tag sen nu som jag bokade en bonusresa via telefon (med Amexcheck), blir mer och mer irriterande att ringa Tallinn som verkar ha hittat på 1000 egna regler.

Förstår ni följande?
Försöker få en award ARN-ORD i C. Finns inget "direkt" men det finns en routing med tillgänglighet i business på alla flighter: ARN-FRA-IST-ORD. ARN-FRA med LH på kvällen innan och sen FRA-IST-ORD med Turkish på morgonen därpå. Ringde först SAS diamant som sa att det fanns biljetter och att det "definitivt går att boka". Ringde därefter Tallinn och fick svaret att det inte var godkänt. Jag frågade varför men fick inget direkt svar utan bara nej. Testade att ringa igen men fick samma svar.

Nu har jag inte lusläst tråden men att döma av de inlägg jag ser här går Tallinn ibland inte längre med på två stopp i samma zon, eller? Tror ni att det finns något sätt att komma runt det eller är det kört? Eller är det något annat i min routing ovan som är galet?

Beror det inte på att det är två byten inom samma zon? Det har jag fått nej på förut (dock var det 2 byten inom samma zon i Asien).
Både FRA och IST är inom Europa zonen.
 
Last edited:

Lukas S

Medlem
Beror det inte på att det är två byten inom samma zon? Det har jag fått nej på förut (dock var det 2 byten inom samma zon i Asien).
Både FRA och IST är inom Europa zonen.

Det här börjar bli löjligt nu, är det någon som vet varför man inte får byta 2 ggr inom samma zon numera? Det har man ju alltid fått förut?

Väntar bara på nästa regel, vad kan det vara, att man bara får åka vissa tider på dygnet? Vissa dagar i veckan? Gissar att SAS o Amex gör allt för att man inte ska få utnyttja poängen o snart kan man bara köpa hutlöst prissatta vaser istället :)
 
Toppen