Senaste nytt

Pralinerna i SAS Plus

Var i Prag den 19-22/7. Då serverades dessa. Nya för mig. Almond Dome och Sea Buckthorn var de bästa. Men Orange Crusch också bra!
IMG_0622.jpeg
 

Airman

Medlem
Har efterfrågat praliner varje resa senaste månaderna (efter att jag upptäckt denna tråd), men alltid fått svar att de inte finns. Har då flugit några gånger inrikes och några gånger till Vasa.

Vilka flighter finns dessa på? Är det bara long haul och europa utom norden eller hur ser det ut?
 
Last edited:
Har efterfrågat praliner varje resa senaste månaderna (efter att jag upptäckt denna tråd), men alltid fått svar att de inte finns. Har då flugit några gånger inrikes och några gånger till Vasa.

Vilka flighter finns dessa på? Är det bara lång haul och europa utom norden eller hur ser det ut?
De finns endast i plus på EU-flighter. Ej inrikes (tror jag, åker typ aldrig inrikes så rätta mig om jag har fel) Finns inte på longhaul iaf...
 

Airman

Medlem
De finns endast i plus på EU-flighter. Ej inrikes (tror jag, åker typ aldrig inrikes så rätta mig om jag har fel) Finns inte på longhaul iaf...

Tack för svaret. Arlanda-Vasa är ju ändå EU... Men planen är ju operated by... vad-de-nu-heter och inte rena SAS, kanske därför då? Har ändå åkt plus varje gång.
 
Tack för svaret. Arlanda-Vasa är ju ändå EU... Men planen är ju operated by... vad-de-nu-heter och inte rena SAS, kanske därför då? Har ändå åkt plus varje gång.
Tror det räknas som inrikes typ... Finns kanske inte då. Norden och Baltikum räknas ju som inrikes enl. SAS. Iaf enl. deras poängtabell... :( Borde vara svaret på att det inte finns där. De har ju begränsat urbud på cateringen på så korta flighter...
 

Nemo

Medlem
Har efterfrågat praliner varje resa senaste månaderna (efter att jag upptäckt denna tråd), men alltid fått svar att de inte finns. Har då flugit några gånger inrikes och några gånger till Vasa.

Vilka flighter finns dessa på? Är det bara long haul och europa utom norden eller hur ser det ut?
Som jag har fått det förklarat av cc finns pralinerna i pluskabinen på europalinjer, men inte intra-Norden/inrikes.

363EFF74-1FB5-419D-A698-3E19F4C5B343.jpeg 6DC96471-F3F2-4FBC-A1AB-C24CFC2D6F7A.jpeg
 
Toppen