Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

squeezen

Medlem
Hej,

Jag tänkte försöka att boka min första bonusresa i morgon och tänkte passa på att stämma av med proffsen innan om denna routing till Jakarta är OK? Har läst runt en del och tolkar det som att denna routing tidigare ej var OK men att de ändrat/lättat på reglerna nu.

FRA-PVG-SIN-CGK, CGK-SIN-BKK-HND-LHR


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Kan nog bli strul med hemresan då jag gissar de kommer tycka att transit i SIN, BKK och HND är inte most reasonable, i synnerhet som du faktiskt egentligen ska västerut också. De har varit tjuriga (iaf mot mig) om jag velat ha 3 stopp i en
Zon...
 

r.bjork

Medlem
Kan nog bli strul med hemresan då jag gissar de kommer tycka att transit i SIN, BKK och HND är inte most reasonable, i synnerhet som du faktiskt egentligen ska västerut också. De har varit tjuriga (iaf mot mig) om jag velat ha 3 stopp i en
Zon...
Men det är ju 2 zoner, HND (Tokyo) ligger ju i "Centrala Asien och Fjärran östern"-zonen. Jag tycker man ser dessa routings för jämt, har det inte bokats hundratals sådana här resor genom åren?

Tänkte att det kunde funka pga 2 zoner men verkar vara lite hit or miss, kanske får försöka med SIN-HND direkt om det inte skulle funka med BKK, då det antagligen tolkas "more reasonable"
 

squeezen

Medlem
Men det är ju 2 zoner, HND (Tokyo) ligger ju i "Centrala Asien och Fjärran östern"-zonen. Jag tycker man ser dessa routings för jämt, har det inte bokats hundratals sådana här resor genom åren?
Fast de hanterar Asien som en zon i den bemärkelsen. Jag fick iaf nej på LHR-SIN-CGK-TPE-TYO så sent som förra v med hänvisning till mer än två
Byten i destinationszon. TPE är ju dock i annan än SIN och BKK...
om det bokats genom åren? Säkerligen men på senaste? Vet inte. Vet bara jag fick nej nyligen.
 

freppa87

Medlem
Är följande rutt giltig att boka? Går ju inte att boka online men tänkte försöka ringa och boka: Århus-Stockholm stopp 7 dagar sen Stockholm-Billund (ev via Köpenhamn). Allt med SAS.
 

Capa

Medlem
Får man boka en open jaw med Tokyo som destination där man påbörjar hemresan från SIN? Samma antal poäng men annan zon. Om svaret är nej, får man flyga hem från HKG (samma zon)? Eller ja på båda? Detta gäller Star Alliance 2-4-1.
 
Får man boka en open jaw med Tokyo som destination där man påbörjar hemresan från SIN? Samma antal poäng men annan zon. Om svaret är nej, får man flyga hem från HKG (samma zon)? Eller ja på båda? Detta gäller Star Alliance 2-4-1.
Flyga till NRT/HND och hem från HKG är okej, gjorde jag i maj 2019
Med den andra vet jag inte men tror det är ok dock får du betala för den högre zonen
 
Toppen