Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Lauda 777

Medlem
Någon som har tips på en liten milage run närmaste 2 veckorna? Kan åka när som, vore fint att få ihop åtminstone 5-6 tusen poäng till rimlig kostnad. Gärna på andra bolag än just Sas. Stannar gärna en natt eller två. Dock inte Prag då det var förra årets sväng... :)
 

Mr Phil

Medlem
Tillägg 2: ovan är för att hitta, sedan bokar jag enligt länkade tipset (vill inte riskera att någon klåfingrig människa hos SK IT tar bort möjligheten att boka den här typen av resor så jag skriver inte hur igen..:p). Priset är dock lite högre än vad Matrix visar..
Visa bifogad bild 90149
Kanske inte först på denna boll, men verkar som att den klåfingriga på SK IT nu har varit framme. Funkar inte längre om vändande är under timmen:( 2 separata bokningar för ut och hem lär ju funka fint för att komma runt ovan, även om några kronor dyrare.
Behöver skrapa ihop 3.000 baspoäng för att nå EBG så billigt och snabbt det går innan sista augusti och har bl.a hittat ARN-TXL-ARN i plus med vändande den 26/8 för 1982 kr. Klart på en förmiddag! Vändande innebär 40 min senare. Lär ju vara samma plan, men hur funkar det i praktiken, ni som vet? Något annat förslag som är bättre?
 

pohu

Medlem
Kanske inte först på denna boll, men verkar som att den klåfingriga på SK IT nu har varit framme. Funkar inte längre om vändande är under timmen:( 2 separata bokningar för ut och hem lär ju funka fint för att komma runt ovan, även om några kronor dyrare.
Behöver skrapa ihop 3.000 baspoäng för att nå EBG så billigt och snabbt det går innan sista augusti och har bl.a hittat ARN-TXL-ARN i plus med vändande den 26/8 för 1982 kr. Klart på en förmiddag! Vändande innebär 40 min senare. Lär ju vara samma plan, men hur funkar det i praktiken, ni som vet? Något annat förslag som är bättre?

För mig har bokningar med 40 min mellan resorna gått genom via appen. I ett av fallen (Arn-cph-dus-cph-Arn) visade det sig att det inte var vändande flyg jag åkte med och vid försening missade jag returen dus-cph då blev jag direkt ombokad i appen till direktflyget till Arlanda.
 

pohu

Medlem
Kanske inte först på denna boll, men verkar som att den klåfingriga på SK IT nu har varit framme. Funkar inte längre om vändande är under timmen:( 2 separata bokningar för ut och hem lär ju funka fint för att komma runt ovan, även om några kronor dyrare.
Behöver skrapa ihop 3.000 baspoäng för att nå EBG så billigt och snabbt det går innan sista augusti och har bl.a hittat ARN-TXL-ARN i plus med vändande den 26/8 för 1982 kr. Klart på en förmiddag! Vändande innebär 40 min senare. Lär ju vara samma plan, men hur funkar det i praktiken, ni som vet? Något annat förslag som är bättre?

Visserligen var det för något år sedan så jag vet inte hur aktuellt det är.
 

palmen

Moderator
Kanske inte först på denna boll, men verkar som att den klåfingriga på SK IT nu har varit framme. Funkar inte längre om vändande är under timmen:( 2 separata bokningar för ut och hem lär ju funka fint för att komma runt ovan, även om några kronor dyrare.
Behöver skrapa ihop 3.000 baspoäng för att nå EBG så billigt och snabbt det går innan sista augusti och har bl.a hittat ARN-TXL-ARN i plus med vändande den 26/8 för 1982 kr. Klart på en förmiddag! Vändande innebär 40 min senare. Lär ju vara samma plan, men hur funkar det i praktiken, ni som vet? Något annat förslag som är bättre?
Det bör vara samma plan, men lite varning här om det är crj du flyger blir det remote stand och buss, då är det inte säkert du hinner. Flyger du Boeing/Airbus så blir det högst troligt gate och då tar transfer någon minut.
 

Mr Phil

Medlem
Det bör vara samma plan, men lite varning här om det är crj du flyger blir det remote stand och buss, då är det inte säkert du hinner. Flyger du Boeing/Airbus så blir det högst troligt gate och då tar transfer någon minut.
Tack, bra tips! Står att det ska vara Airbus A320-100/200. Borde alltså funka?
 
Toppen