Senaste nytt

Sökes Star Alliance bonusresa 2 pers i business

  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN helst, annars "Skandinavien"
  2. Var är din destination? Prio New York. Alternativt andra spännande orter i USA / Asien. Vi har inte varit så mycket där alls så det mesta är av intresse.
  3. När vill/behöver du resa ut? Under "lov".
    - Höstlov: 28 oktober–3 november
    - Kring julafton, mellandagar
    - Sportlov (vecka 9): 24–28 februari
    - Påsklov (vecka 15): 6–9 april

  4. När vill/behöver du komma hem? Så länge det är inom ramen för lovveckor är det lugnt.
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-7 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class helst
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, främst SAS kanske då jag inte har så många poäng
  9. Vad är din budget? 105.000 EB just nu med en 2-4-1 att nyttja
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att resan passar in under loven vilket kan vara svårt..
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte
Tack för input, söker själv på travelhacks och awardfares samt SAS egna verktyg men skadar kanske inte att fråga proffsen med!
 

Xpressen

Medlem
En business resa med *A till USA kostar 130000 poäng per person och Asien 165 000. Det enda stället du kommer till med 105 000 poäng med *A är Nord/centralafrika o Mellanöstern.

Poängtabeller | SAS

Endast sas flyg går på 100 000 poäng. EWR brukar det i min ögon finnas hyfsad tillgänglighet till men hur det ser ut över lov vågar jag inte svara på.
 
En business resa med *A till USA kostar 130000 poäng per person och Asien 165 000. Det enda stället du kommer till med 105 000 poäng med *A är Nord/centralafrika o Mellanöstern.

Poängtabeller | SAS

Endast sas flyg går på 100 000 poäng. EWR brukar det i min ögon finnas hyfsad tillgänglighet till men hur det ser ut över lov vågar jag inte svara på.

Förstår, får fokusera på att leta SAS till EWR då eller se om jag kan skrapa ihop mer poäng. Tackar!
 
En följdfråga, när brukar det släppas award-resor med SAS till EWR? Samt NRT?

Sitter varje dag och kollar awardfares, skapat alerts osv men vore bra att veta när man borde ha extra koll.
 

Brandten

Medlem
En följdfråga, när brukar det släppas award-resor med SAS till EWR? Samt NRT?

Sitter varje dag och kollar awardfares, skapat alerts osv men vore bra att veta när man borde ha extra koll.

SAS släpper väl vid midnatt och 330 dagar före. Spekuleras i om det släpps 2/2/2 dvs Business/Plus/Go men det verkar inte vara bekräftat.
 

Big Birger

Medlem
En följdfråga, när brukar det släppas award-resor med SAS till EWR? Samt NRT?

Sitter varje dag och kollar awardfares, skapat alerts osv men vore bra att veta när man borde ha extra koll.
De släpper även ibland fler resor 120 och/eller 90 dagar innan.

NRT står väl för "not really there" när det gäller bonusresor med SAS. Väldigt lite tillgång på bonusresor med SAS till Japan, men ibland kan man ha tur så klart.
 
De släpper även ibland fler resor 120 och/eller 90 dagar innan.

NRT står väl för "not really there" när det gäller bonusresor med SAS. Väldigt lite tillgång på bonusresor med SAS till Japan, men ibland kan man ha tur så klart.
Haha jo jag har fått intrycket att få till NRT är väl lika rimligt som att vinna euro jackpott eller nått så EWR är väl mer realistiskt.
 

Big Birger

Medlem
Om du måste pricka lov så kanske "Kristi Himmelfärdsdag" är ett alternativ. Att tjuva onsdagen 20/5 och åka då, och landa måndag 25/5 på morgonen och åka direkt till skolan. Betyg osv är redan satta då. :)
 
Toppen