Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Isac85

Medlem
Tjena

Familj bestående av 2 vuxna och 2 barn (under 12) som börjar skrapa ihop 2-4-1 vouchers och EB poäng. Är dock relativt ny i gamet och har en liten fråga;

Ponera att vi vill åka till USA alla fyra, vi säger att det kostar 100.000 poäng för vuxen och 50.000 poäng för barn för enkelhetens skull

Fråga 1
visst är barnen alltid halva poängen oavsett klass och resa med valfritt *A eller gäller det bara hos SAS?

Fråga 2
Kan jag nyttja 2st 2-4-1 i samma bokning hos Tallin och därmed betala 150.000 EB för resan. Stor fördel att ha allt på ett ordernr, platser bredvid varandra etc.

Vuxna 100.000 + 100.000 - 100.000= 100.000
Barn 50.000 + 50.000 - 50.000= 50.000

Tot 150.000

Fridens
 

Samosaguas

Medlem
Tjena

Familj bestående av 2 vuxna och 2 barn (under 12) som börjar skrapa ihop 2-4-1 vouchers och EB poäng. Är dock relativt ny i gamet och har en liten fråga;

Ponera att vi vill åka till USA alla fyra, vi säger att det kostar 100.000 poäng för vuxen och 50.000 poäng för barn för enkelhetens skull

Fråga 1
visst är barnen alltid halva poängen oavsett klass och resa med valfritt *A eller gäller det bara hos SAS?

Fråga 2
Kan jag nyttja 2st 2-4-1 i samma bokning hos Tallin och därmed betala 150.000 EB för resan. Stor fördel att ha allt på ett ordernr, platser bredvid varandra etc.

Vuxna 100.000 + 100.000 - 100.000= 100.000
Barn 50.000 + 50.000 - 50.000= 50.000

Tot 150.000

Fridens
Fråga 1: Barnen är endast halva priset hos SAS. Hos *A betalar poäng som vuxna.

Fråga 2: Det går bra att använda 2 stycken vouchers vid bokning via Tallinn.
 

Berglund

Medlem
Fråga 2, det går bra att använda två vouchers eftersom ni är fyra personer. Om ni behöver dela upp er kan ni behöva boka en vuxen och ett barn på en bokning och likadant i bokning nummer två. Detta då ”unaccompanied minor” inte tillåts, med annat än att du bokar och betalar extra för den tjänsten/deras eskort. Totalpriset blir ju dock detsamma.
 
Har nu fått första Vouchern, gick snabbare än tänkt trodde nästan det skulle bli tight att få den på helåret. Men en större räkning (via Betalo, det mesta utan avgift), plus att man betalat resa, hotell m.m. för ett kompisgäng skyndade på det hela.

Visst får man ett brev IRL, hur lång tid tar det? :) Ser den redan som tillgängligt när jag ska boka resa. Nu är det bara fundera på var och när denna ska utnyttjas... Kanske Auckland och hem från Bali eller liknande..
 

palmen

Moderator
Har nu fått första Vouchern, gick snabbare än tänkt trodde nästan det skulle bli tight att få den på helåret. Men en större räkning (via Betalo, det mesta utan avgift), plus att man betalat resa, hotell m.m. för ett kompisgäng skyndade på det hela.

Visst får man ett brev IRL, hur lång tid tar det? :) Ser den redan som tillgängligt när jag ska boka resa. Nu är det bara fundera på var och när denna ska utnyttjas... Kanske Auckland och hem från Bali eller liknande..
Det kommer inte fungera då det är två olika zoner, de tillåter mig veterligen bara open jaw inom samma zon.
Brevet brukar komma inom någon vecka.
 

inka

Medlem
Har uppnått min första 2-4-1 voucher nu med Premiumkortet :) och undrar hur jag bäst fortsätter optimera Eurobonuspoäng? Vet att jag inte kommer att kunna komma upp i 150 000 kr till. Har även MC Premiumkort.

När får man sedan en voucher, kommer den bli hemskickad till brevlådan eller ser jag ngnstans att jag fått en e-voucher?

Tack!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen