Senaste nytt

Hertz-kampanj upp till 8 000 Eurobonuspoäng, boka senast 7/7-2019 hämta senast 31/12-19

pswe

Medlem
Brukar det vara några problem att ta bilen ut ur Sverige inom Norden (Norge och Finland i detta fall)? Jag funderar lite på om det skulle kunna vara värt ~3000SEK för en vecka under semestern och samtidigt inkassera 8k EB-poäng :)

Har inte varit problem förr, ändrade regler hos Hertz gör det dyrare nu. Minns inte nivåerna exakt, men Norden var betydligt mindre kostsamt än resten av världen. (Jag funderade på om det är OK EU mässigt att differentiera på det sättet)
 

chazzie

Medlem
Har inte varit problem förr, ändrade regler hos Hertz gör det dyrare nu. Minns inte nivåerna exakt, men Norden var betydligt mindre kostsamt än resten av världen. (Jag funderade på om det är OK EU mässigt att differentiera på det sättet)

Får väl kolla hur många fler säckar pengar de önskar för det, för runt 3k kändes prisvärt att slippa nöta på egen bil!
 

chazzie

Medlem
Den som söker skola finna!

Should the vehicle be driven outside Sweden, a Cross Border Fee of SEK 375.00 (including tax) per rental for driving into Norway, Finland and Denmark and of SEK 375.00 (including tax) per day with a maximum of SEK 1,875.00 (including tax) per rental for all other countries where you can drive into will apply.

Jag tolkar detta som att för att köra i Norge+Finland vill de ha 375kr extra per hyra?
 
Den som söker skola finna!

Should the vehicle be driven outside Sweden, a Cross Border Fee of SEK 375.00 (including tax) per rental for driving into Norway, Finland and Denmark and of SEK 375.00 (including tax) per day with a maximum of SEK 1,875.00 (including tax) per rental for all other countries where you can drive into will apply.

Jag tolkar detta som att för att köra i Norge+Finland vill de ha 375kr extra per hyra?
Det är den villkorstolkning jag gör med. En känga samtidigt till författaren av din citerade mening...
 

McFace

Medlem
Skall precis boka för ett par dagar i Florida i höst, jag får samma pris med Hertz oavsett om jag har kampanjen ifylld eller ej.

Hur räknas dagarna? vi kommer att hämta ut bilen söndag kväll och lämna tillbaka fredag kväll, med lite god vilja kan man ju få det till 6 dagar fast endast 5 dygn o_O

Avis ger lägre än halva priset på samma fordon (Suburban) i Florida, så om du inte har en bra anledning att använda Hertz så finns det bättre alternativ.
 

Gizmo79

Medlem
Avis ger lägre än halva priset på samma fordon (Suburban) i Florida, så om du inte har en bra anledning att använda Hertz så finns det bättre alternativ.

Nu har jag inte varit inne och jämfört men bilen jag sneglat lite på är en GMC Yukon hos Hertz och den skulle för vår period gå på ca 3400:- har svårt att tänka mig att man kan få den för halva priset nån annanstans...eller
 

McFace

Medlem
Nu har jag inte varit inne och jämfört men bilen jag sneglat lite på är en GMC Yukon hos Hertz och den skulle för vår period gå på ca 3400:- har svårt att tänka mig att man kan få den för halva priset nån annanstans...eller

Klart att det kan ha med kampanjer och bonusnivåer att göra, men på Avis fick jag ett pris på 4700 SEK för 10 dygn medans Hertz vill ha $1500 för samma period och fordon med kampanjkoderna.
 

pswe

Medlem
Det brukar ta ca 10 dagar efter att Hertz processat slutfakturan, (med deras nya hantering av trängselskatt kan det ibland ta ett antal dagar mellan retur av bilen och att själva räkningen görs upp)
 

ocr123

Medlem
Det brukar ta ca 10 dagar efter att Hertz processat slutfakturan, (med deras nya hantering av trängselskatt kan det ibland ta ett antal dagar mellan retur av bilen och att själva räkningen görs upp)
Tack. Tur att det inte är någon trängselskatt i Stockholm i Juli då :). Då borde det komma in denna veckan.
 
Toppen