Senaste nytt

Diverse frågor om Singapore Airlines & The Private Room

aruba1

Medlem
Fick höra att SQ kommer att erbjuda Unlimited WiFi för sina First Class passagerare från och med den 1/8 2019. Äntligen i så fall Har någon hört något om denna nyhet? Flyger själv den 7 aug mellan CPH-SIN och lär erfara om nyheten är sann om nu ingen annan hinner före.
 
Varenda sort som serverats ombord finns i TPR.
Vet inte riktigt antalet, men har hört för något år sedan att man sparar ca 100 flaskor från varje sort och år.

Påtala det ganska snabbt under ditt första besök, så brukar det lösa sig.

Hörde även för några veckor sen att det planeras att bygga en riktig vinkällare i nya TPR. Så förhoppningsvis så flyttar godsakerna upp och är mer synliga.

Vad mer vill du veta? :)
Jag skall påtala det, troligen blir det dock svårt under mitt första besök då jag endast har 2h på SIN i anslutning och detta är mellan 06-08 på morgonen. Hemresan 2 veckor senare landar jag dock 16:55 och vidare 23:50 så då kan man sitta och dricka gott :)

Med andra ord bör några riktigt trevliga vin finnas, kanske kan hoppas de har något gott rödvin och inte bara champagne !
 

NTA

Medlem
Jag skall påtala det, troligen blir det dock svårt under mitt första besök då jag endast har 2h på SIN i anslutning och detta är mellan 06-08 på morgonen. Hemresan 2 veckor senare landar jag dock 16:55 och vidare 23:50 så då kan man sitta och dricka gott :)

Med andra ord bör några riktigt trevliga vin finnas, kanske kan hoppas de har något gott rödvin och inte bara champagne !
Brukar vara lättare att få dem att plocka fram roliga röda än champagne. Lycka till och återkoppla hur det gick.
 

Jeff

Medlem
Har förstått att man har tillgång till Private Room om man ankommer med SQ i F och reser vidare med SQ dagen efter. Gäller det även om man reser vidare med Thai i C?
 
Toppen