Senaste nytt

Stockholm - Världen sökes

Brandten

Medlem
Om jag skulle försöka få in Avianca, TAP och United (nya Polaris) vilken rutt skulle ni föreslå då?
 

Tonton

Medlem
TAP till Sydamerika, Avianca B787 BOG-LAX och sen United till Europa?

Googlade lite snabbt, det verkar enbart vara dessa rutter från USA som har nya Polaris:
  • San Francisco-London – 900/901
  • San Francisco-Tel Aviv - alla
  • San Francisco-Frankfurt – 58/59
Värt att ha i åtanke.
 

Brandten

Medlem
Väldigt mycket SQ F ledigt den helgen också från lite olika ställen i Asien. Även om jag "nyss" flög den så har jag ju inte testat suite än.

Någon som har koll på om man kan "råka få" suite på någon SQ F rutt nu?
 

Tonton

Medlem
Väldigt mycket SQ F ledigt den helgen också från lite olika ställen i Asien. Även om jag "nyss" flög den så har jag ju inte testat suite än.

Någon som har koll på om man kan "råka få" suite på någon SQ F rutt nu?

Antar att du menar nya suite? Du kan få gamla på exempelvis SIN-AKL.
 

Brandten

Medlem
Ajdå. Mitt pass går ut 22 november så då är det svårt att åka någonstans om det måste vara giltigt 6 mnd efter hemresa.

Kanske funkar iof om man har en snabb retur och håller sig airside?
 

Abbs

Medlem
Ajdå. Mitt pass går ut 22 november så då är det svårt att åka någonstans om det måste vara giltigt 6 mnd efter hemresa.

Kanske funkar iof om man har en snabb retur och håller sig airside?
Förnya nu?? Har inte alla en notis i kalendern att förnya ett år innan utgångsdatum?
 

Brandten

Medlem
Hallå hallå igen.
Istället för att starta en ny tråd om samma sak så dammar jag av den här. Nu har jag nytt och fint pass och är redo att börja rapportera igen. @palmen har ju verkligen satt ribban men något skoj ska vi väl kunna hitta på? :)

Villkoren gäller fortfarande och vissa bolag har ju ny businessclass vilket hade varit trevligt att testa tex EVA Air, ANA, Air China och Turkish (finns säkert fler). Ny lounge i Istanbul som jag inte testat än, eller Star Alliance lounge i Rom, eller panorama lounge i Frankfurt. Finns säkert många fler.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Världen
  3. När vill/behöver du resa ut? 22 juli +2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Måste vara hemma någon gång under söndagen 28 juli.
  5. Hur länge vill du vara borta? 2-3 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Business eller First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Eurobonuspoäng, 1st Amex 2-4-1 voucher + flygskatter.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Testa lite nya flygbolag
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

FruBrandten och MiniBrandten är borta igen v30 så då tänkte jag passa på att sticka iväg och testa lite nya flygbolag om det går. Utifrån denna lista om den stämmer hyfsat, så har jag inget omedelbart behov av att flyga/testa följande bolag/flygplan då jag redan gjort det.
  • Air Canada - C
  • Air China - C
  • Air India - C
  • ANA - F
  • Austrian - C
  • Brussels - C
  • Ethiopian - C
  • EVA Air - C
  • Lufthansa - C & F
  • SAS - C
  • Singapore - C & F
  • Swiss - C
  • Thai - C
  • Turkish - C
  • United - C & F

Kan tänka mig testa (allt i widebody såklart)
  • Air China - F
  • Air India - F
  • Air New Zealand - C
  • ANA - C
  • Asiana - C & F
  • Avianca - C
  • Egyptair - C
  • EVA Air - C
  • LOT - C
  • Shenzen - C
  • South African - C
  • TAP - C
  • Thai - F
  • United Polaris - C

Har aktivt ESTA.
Vill helst slippa söka Visum till tex Kina.

Tankar och ideer?

2 biobiljetter till den som kommer med bästa alternativet som jag bokar! :)
 

Brandten

Medlem
F*ck. Glömde nya passet hemma och inser att mitt ESTA är ansökt med gamla passnummer. Ska försöka få tag i någon granne som kan gå in i huset (tack remotestyrning Verisure) och fota av passet, ansöka om nytt förhoppningsvis ikväll och få det till imorgon måndag. I värsta fall får jag utsätta utresa till tisdag. Eller dra mig mot Asien eller valfritt land som INTE kräver ESTA.

Borde dra igång semi-live redan nu med bilkörar-start i Nordnorge hem till Stockholm för att hinna packa och ansöka om ESTA innan jag tar mig till Arlanda för att faktiskt hitta en resa jag kan dra iväg på.
 
Toppen