Senaste nytt

Debiterad för gratiskaffe?

Meazza

Medlem
Tycker faktiskt att det är snudd på provocerande att kundtjänst inte ens har koll på en sån här enkel sak.

@Moltke - Posta gärna deras svar efter att du har upplyst dem om vad som gäller.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Meazza

Medlem
Jag gillar den tid man lägger ner för 25 kronor eller vad nu en kaffe kostar.
Ja jag håller med. Sen inser jag att min tid är mer dyrbar än att lägga ner mer än 5 minuter på det. Men vi är alla olika.
Han kanske ska åka 100 gånger det närmaste året. Ska han då betala 2500 kronor för att kundtjänst har fel?

(Fortsätter med exemplen...)
 

HCas

Medlem
Är det kundtjänst som har fel eller hemsidan som inte är uppdaterad? Jag har precis krigat mig till grå nivå och vill inte bli blåst på mitt kaffe nu...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Hachans

Medlem
Är det kundtjänst som har fel eller hemsidan som inte är uppdaterad? Jag har precis krigat mig till grå nivå och vill inte bli blåst på mitt kaffe nu...

Min erfarenhet är att de inte brukar dra kortet för kaffe utan man bara visar upp det, jag tror det är där det gått fel. Men nu har jag inte hämtat kaffe i bistron på länge så kan ju vara ändrat!
 

Jonas F

Medlem
Jag tycker det låter väldigt märkligt det här. Mig veterligen finns det ingen koppling mellan SJ Prio-medlemskapet och något eventuellt registrerat betalkort.

Jag jobbar själv ombord på SJ-tåg och kan inte se att det ska finnas något sätt att kunna debitera ett kort som är kopplat i profilen till SJ prio-medlemsskapet. Undantaget är om det är ett SJ Prio Mastercard och det är det som använts för att registrera medlemskap. Då kan det vara så att om vi inte noterar att det är ett grått kort och därmed trycker på fel knapp för betalning istället för medlemsregistrering så fattar inte kassaapparaten att det är ett medlemskort också och kör bara på betalning. Då blir man debiterad för en kaffe som skulle ha varit gratis. Det bästa är nästan att använda appen eller körkort för själva medlemsregistreringen. Då kan vi, mig veterligen i alla fall, inte debitera något kort.

Sen har ju kundtjänst helt fel. En kaffe, te eller varm choklad ingår fortfarande i medlemskapet på grå nivå.
 

Hachans

Medlem
Jag tycker det låter väldigt märkligt det här. Mig veterligen finns det ingen koppling mellan SJ Prio-medlemskapet och något eventuellt registrerat betalkort.

Jag jobbar själv ombord på SJ-tåg och kan inte se att det ska finnas något sätt att kunna debitera ett kort som är kopplat i profilen till SJ prio-medlemsskapet. Undantaget är om det är ett SJ Prio Mastercard och det är det som använts för att registrera medlemskap. Då kan det vara så att om vi inte noterar att det är ett grått kort och därmed trycker på fel knapp för betalning istället för medlemsregistrering så fattar inte kassaapparaten att det är ett medlemskort också och kör bara på betalning. Då blir man debiterad för en kaffe som skulle ha varit gratis. Det bästa är nästan att använda appen eller körkort för själva medlemsregistreringen. Då kan vi, mig veterligen i alla fall, inte debitera något kort.

Sen har ju kundtjänst helt fel. En kaffe, te eller varm choklad ingår fortfarande i medlemskapet på grå nivå.

Jaha, det var pengar. Jag trodde det var poäng som försvunnit. Nevermind!
 

Jonas F

Medlem
Jaha, det var pengar. Jag trodde det var poäng som försvunnit. Nevermind!

Nej det behöver det inte vara. Är det poäng så kan det handla om att kassan för tillfället inte hade koppling till medlemsdatabasen och att någon gammal offline-fil av någon anledning legat kvar i kassasystemet och trott att vederbörande varit på vit nivå. Då kan personen bakom kassan ha dragit 1200 poäng för den kaffe som skulle varit gratis. Men det borde då stå på kvittot. Jag gissar att få tar det där kvittot gör gratiskaffe dock. Oavsett så borde det inte vara några problem för kundtjänst att sätta tillbaka dessa poäng i sådana fall eftersom det ska vara gratis för medlemmar på grå nivå.
 

Jönsson

Medlem
Nu har jag inte åkt tåg på ett tag (är dock fortfarande Svart) men visst har det ändrats i terminalen hur gratiskaffet registreras? Tidigare stod det om jag minns rätt kaffe 0kr för kaffe på Svart nivå. Nu står det först debit 25kr och sedan i slutet en kredit på 25kr. Kan det ha med det att göra? Att systemet inte reggat din statusnivå innan betalningen? Att sedan kundtjänst ger ett felaktigt svar kan kanske förklaras med ”sommarvikarier”. Inget är uppenbarligen förändrat vad gäller förmåner på Grå nivå.
 
Toppen