Senaste nytt

Tidig bagageinlämning Singapore Airlines i Bangkok

Försökte hitta information på Singapore Airlines hemsida, men det svar jag fick var att på de flesta flygplatser utanför Singapore Changi är det tre timmar innan som man kan lämna in. Så, någon som vet om Bangkok är som "de flesta flygplatser", eller om det går att lämna in ännu tidigare?
 

NotRyan

Medlem
Försökte hitta information på Singapore Airlines hemsida, men det svar jag fick var att på de flesta flygplatser utanför Singapore Changi är det tre timmar innan som man kan lämna in. Så, någon som vet om Bangkok är som "de flesta flygplatser", eller om det går att lämna in ännu tidigare?
Bangkok har SQ-flighter hela dagen till Singapore så det bör funka tidigare....
 

Sweden

Medlem
Förra året försökte jag checka in tidigt med Malaysian Airlines. Tänkte att de har ju 5 avgångar från Suvarnabhumi så det måste gå. Tvärnobben vid check-in att checka in på en senare Malaysian flight till KUL. Visade mitt Emerald kort men det hjälpte inte, Biz biljett hjälpte inte heller, check-in managern stod på sig hon också. Fick snällt vänta till dryga 3 tim innan avgång innan jag kunde checka in. Nu gällde din fråga SQ, de kanske accepterar men med MH var det tvärnej.
 
Hyfsat snabba svar på Singapores Facebook, efter att de frågat om datum och flightnummer fick jag följande svar:

Hi Martin, we would like to share that early baggage drop facilities are unavailable in Bangkok. You may wish to drop your baggage at the check-in counters which are open three hours before your scheduled departure time. Thank you.
 
Tråkigt att det inte går att checka in tidigt, men kudos till Singapore Airlines kundtjänst som faktiskt tar reda på svaret och förmedlar det ordentligt. Där har ett visst Skandinaviskt bolag en del utvecklingspotential.

Ett generellt antagande på detta forum brukar vara att man inte kan lita på kundtjänst. Varför kan man göra det i detta fallet? Det finns väl inget i deras svar som låter mer trovärdigt än de svar som kommer från andra kundtjänster?
 
Ett generellt antagande på detta forum brukar vara att man inte kan lita på kundtjänst. Varför kan man göra det i detta fallet? Det finns väl inget i deras svar som låter mer trovärdigt än de svar som kommer från andra kundtjänster?

Så är det väl, men de verkar i alla fall ha försökt ta reda på rätt svar, snarare än skjuta från höften eller bara slå ifrån sig det. De ställde följdfrågor:

Hi Martin, thanks for providing the information. We will check with our colleagues in the relevant department and get in touch with you again. Thank you for your patience in the interim.

Sedan kanske det ändå är så att det går att lämna bagage innan, men jag skulle inte hänga upp min planering på det.
 
Toppen