Senaste nytt

Shangri-La och Golden Circle

henrik l

Medlem
Undantaget är Hong Kong där jag hört att Traders är väldigt slitet.

Jag har nog snart +100 nätter på Marriott Courtyard i HK, där Traders ligger ca 400 m bort och p g a prisskillnaderna, hade jag börjat överväga Traders. Men när jag har kollat in bilderna så är det lite för mycket "IBIS-känsla" över det hela och eftersom jag har tillgång till lounge + frukost via guld på Marriott så slog jag mina planer på att byta ur hågen. Men som sagts övriga Traders verkar inte helt fel, kollade bl a Yangoon och det såg ut att vara en helt annan nivå än HK.
 
Lite of topic:
Queen of Curry är en mycket enkel men charmig restaurang där man helst ska sitta ute och njuta av gatulivet samtidigt som man äter bra Thailändsk/asiatisk mat mycket billigt. Jag försöker äta allt när jag är i Bangkok, från gatumat till besök på enklare restauranger som Queen of Curry och gastronomiska upplevelser som Vaniljvodka berättar om i sin utmärkta och spännande reseberättelse. Allt finns och allt är värt att uppleva! :)
 
Last edited:
Kort sagt - finns det ett Traders på orten bor jag helst där. Undantaget är Hong Kong där jag hört att Traders är väldigt slitet.
Traders i Hong Kong är nu Hotel Jen. Helt OK tycker jag, med rooftop pool, veranda, gym. I gymmet finns LifeFitness utrustning som är samma som på Equinox eller mina gym(hehe).
 

taxvalp

Medlem
Dammar liv i denna tråd för att promota Shangri-La, i synnerhet med tanke på alla som har fått status i deras lojalitetsprogram genom Amex Platinum som ger Jade-nivå med bland annat gratis frukost.

Jag testar just nu Shangri-La i Delhi och är mycket nöjd. Uppgraderad två snäpp till liten svit med hjälp av status (förmodar jag) i denna stad där Hilton och Accor inte har mycket att komma med.
 

Resenären

Medlem
Shangri-La i Delhi och är mycket nöjd
Intressant. Det enda Shangri-La jag bott på är just detta i New Delhi. Var också mycket nöjd med vistelsen där och tack vare att den indiske värden hade bokat rum, fick jag en svit till mkt överkomligt pris.
DSC00328.JPG
 

lilydock

Medlem
Har aldrig bott på Shangri La, men tänkte testa just pga ovan nämnda förmån (Jade genom Amex Plat) när jag ändå passerar förbi Bangkok i höst. Såg att man bl.a. får "250 USD cash advance", någon som vet vad det innebär?

Någon som har något annat att säga om Shangri La i just Bangkok? Vilken "wing" och/eller rum bör man boka?
 
Du får motsvarande 250 USD i cash mot att de lägger lika mycket på kreditkortsnotan. Gratis uttag med Amex-spend och poäng, mao.
Var inget de erbjöd mig utan anmodan, utan jag fick fråga efter det.
 

Hachans

Medlem
Du får motsvarande 250 USD i cash mot att de lägger lika mycket på kreditkortsnotan. Gratis uttag med Amex-spend och poäng, mao.
Var inget de erbjöd mig utan anmodan, utan jag fick fråga efter det.

Registreras inte cash advance som kontantuttag? Det brukar det göra för mig de få gånger jag använt mig av det.
 
Bor nu på Shangri-La i Guilin, Kina.
Visserligen välkomstgåva på rummet men dålig service till frukost.
Lite flygplatskänsla i lobbyn.
 
Toppen