Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Frisk78

Medlem
" ... Det hela var ju ganska trevligt, men sedan gick det lite över styr. Man ville ta foto med mig och managern, för det var ju inte varje dag man hade en platinumgäst på besök...... Det kändes lite udda. Det var nästan som ett "Jag mötte Lassie"-moment....för dem. ;)
Nästan lite skäms-kudde när jag läste denna post :)
 

taxvalp

Medlem
Uppgraderad ett snäpp som Platinum på Sofitel on Collins i Melbourne till fint hörnrum på våning 47. Fint läge och utmärkt lounge, bästa förmånen var att vi fick checka in redan kl 06 på morgonen efter mycket tidig ankomst. Kan rekommendera detta hotell för er som har vägarna förbi, med Accor Platinum och Accor Plus är det mycket prisvärt.

Bonus: Man kan se Australian Open live från herrtoaletten vid loungen på våning 35.
 

MTheC

Medlem
På senaste resan till NYC så bodde vi på två olika Accor-hotel. Sofitel New York och Novotel New York Times Square med olika utfall.

På Sofitel fick vi ingen uppgradering, generellt dålig service och fick till med begära välkomstdrink. Dålig leverans genomgående och ingen vilja att rätta till det trots påpekande till on duty manager när jag var där, däremot reagerade hotellchefen och hörde av sig efter att jag svarat ärligt på recensionen och löste det på ett tillfredställande sätt.

Novotel har inte så stora skillnader i rummen men fick uppgradering till 32:a våningen (av 33). Fick välja vilket håll vi ville ha utsikt mot så på så sätt kanske bästa möjliga utfall utifrån förutsättningarna.
 

Schlaake

Medlem
Inne på 4:e året som platinum, bor mestadels på olika Novotel och Sofitel runtom i Sydostasien blir i de närmaste alltid uppgraderad till åtminstone juniorsviter trots att jag alltid bokar billigaste rum. På några Novotel är jag dessutom känd gäst och brukar ofta dyka upp någon trevlig överraskning på rummet, även fri bar en kväll, transport till flygplats eller annat trevligt....
I Europa har jag bara några få stay men alltid blivit uppgraderad till närmsta högre rumstyp, har mest bott i London, Zürich och Berlin....
 

MTheC

Medlem
Inne på 4:e året som platinum, bor mestadels på olika Novotel och Sofitel runtom i Sydostasien blir i de närmaste alltid uppgraderad till åtminstone juniorsviter trots att jag alltid bokar billigaste rum. På några Novotel är jag dessutom känd gäst och brukar ofta dyka upp någon trevlig överraskning på rummet, även fri bar en kväll, transport till flygplats eller annat trevligt....
I Europa har jag bara några få stay men alltid blivit uppgraderad till närmsta högre rumstyp, har mest bott i London, Zürich och Berlin....
I Asien är de väldigt bra på att uppgradera så inte så förvånad över det. Några särskilda hotell du tycker varit extra bra på det?
I Berlin har jag också positiva erfarenheter men London har det varit mer varierat för mig.
 

Schlaake

Medlem
Novotel City Centre Kuala Lumpur, Novotel Bangkok Fenix Silom, Sofitel och Novotel Ho Chi Minh City alla dessa 4 alltid uppgraderad till betydligt bättre än bokning.
Novotel Taipei alltid uppgraderad dock inte alltid mer än till närmsta bättre rumstyp.
 

MTheC

Medlem
Novotel City Centre Kuala Lumpur, Novotel Bangkok Fenix Silom, Sofitel och Novotel Ho Chi Minh City alla dessa 4 alltid uppgraderad till betydligt bättre än bokning.
Novotel Taipei alltid uppgraderad dock inte alltid mer än till närmsta bättre rumstyp.
Tackar! Jag har också bra erfarenhet av Sofitel i Ho Chi Minh City. Har faktiskt missat att det finns ett Novotel i Taipei, var där tidigare i år men måste kollat dåligt då jag helt missade det.
 

Schlaake

Medlem
Dessvärre enda Accor hotellet på hela Taiwan och det ligger vid Taiwan Taoyuan International Airport så tar ju en stund in till city, men har några stay där, trevlig lounge
 

Glenn E

Medlem
Jag har Diamond på Accor.
Det ger oftast uppgradering till Svit iallafall i Kina. Nu bor jag på Grand Mercure Century Park i Shanghai i en vecka. Jag fick en svit på 55 kvadratmeter ungefär.
Hotellet har fräscha rum och riktigt låga priser på ungefär 700 sek per natt.
Här finns en stor Executive lounge på översta våningen. Ingen pool dock. Det finns en utomhuspool men den används inte.
Hyfsad frukost men många hotell här har betydligt bättre frukost.
På Pullman Oceanview Hotel i Sanya har jag alltid fått en stor och fin svit.
 

Glenn E

Medlem
A2F5F750-06F4-44B1-A8E6-99C54F425759.jpeg
4472E691-D873-43F9-9A09-751F108315DB.jpeg
6C31C861-92EC-46A9-BFA9-5FE1BF3A6AF9.jpeg
D02990BB-950A-4333-ABA8-DD736C6F713E.jpeg
Jag checkade just in på Swissotel Grand Shanghai. Ingen svit först så jag visade upp mina 11 svituppgraderings nätter på mitt konto och frågade varför de ger ut dem för de går ju inte att använda dem till samma pris som en vanlig bokning som hos andra hotell kedjor och att det är lite dumt att man ska behöva betala 25000 euro innan man upptäcker det. Då fick jag en svit på översta våningen :)
God jul
 
Toppen