Senaste nytt

Hur tjänar ni era poäng?

P-L

Medlem
Ja jag tog ut två bilar per helg när kampanjen var aktiv. Det gick till ungefär såhär.

Vecka 1: Hämtade plikttroget ut två golfar och parkerade hemma 1km ifrån stationen. Snackade lite med stationsgrabbarna som tyckte jag var galen.
Vecka 2: Åkte till stationen, frågade om jag fick parkera bilarna där istället för hemma eftersom jag ändå inte skulle använda dom. Bjöd på tårta
Vecka 3: Bjöd på tårta igen, stationschefen tog en bild på mitt amex och mitt körkort och sa att jag inte ens behövde komma in utan dom kunde knappa in hyrorna varje fredag utan mig.
Vecka 4-26: Åkte aldrig till Avis.
Vecka 27: Åkte till AVIS och bjöd på tårta.
Vecka 28-50: Åkte aldrig till AVIS.
Vecka 51: Köpte en flaska whisky till grabbarna.

Poängen ramlade plikttroget alltid in ett par dagar efter dom knapprade ut min hyra på stationen och inte en krona på kortet är an-accounted for.

Kan tänka mig samma upplägg igen :D

Häftigt! Vad gick hela kalaset på? (Exklusive tårta och whisky ;))
 

JohanW

Medlem
Bjurfors ger 5000p för en värdering. Gjorde det förra veckan. Tog en timme och fick poängen in två dagar efter.
 

Big Birger

Medlem
Bjurfors ger 5000p för en värdering. Gjorde det förra veckan. Tog en timme och fick poängen in två dagar efter.
Jag har gjort det två gånger tidigare. Första gången för att jag faktiskt var genuint intresserad av en värdering. Andra gången, bara för poängen. Nu börjar jag att skämmas om de ska komma förbi en 3:e gång. Även om det säkert varit 4 år mellan värderingarna. :)
 

Glenn E

Medlem
Ja jag tog ut två bilar per helg när kampanjen var aktiv. Det gick till ungefär såhär.

Vecka 1: Hämtade plikttroget ut två golfar och parkerade hemma 1km ifrån stationen. Snackade lite med stationsgrabbarna som tyckte jag var galen.
Vecka 2: Åkte till stationen, frågade om jag fick parkera bilarna där istället för hemma eftersom jag ändå inte skulle använda dom. Bjöd på tårta
Vecka 3: Bjöd på tårta igen, stationschefen tog en bild på mitt amex och mitt körkort och sa att jag inte ens behövde komma in utan dom kunde knappa in hyrorna varje fredag utan mig.
Vecka 4-26: Åkte aldrig till Avis.
Vecka 27: Åkte till AVIS och bjöd på tårta.
Vecka 28-50: Åkte aldrig till AVIS.
Vecka 51: Köpte en flaska whisky till grabbarna.

Poängen ramlade plikttroget alltid in ett par dagar efter dom knapprade ut min hyra på stationen och inte en krona på kortet är an-accounted for.

Kan tänka mig samma upplägg igen :D
Wow. Imponerande!
 

Glenn E

Medlem
Bor i Shanghai nu på Doubletree i Pudong och betalar med Amex Elite. Räkningar i Sverige betalar jag med Billhop. Kommer då upp till över 300000 sek vilket ger 2 vouchrar fast jag inte bor i Sverige. Sedan måste jag göra en banköverföring från Kina till Sverige för att få tillbaka pengarna på rätt ställe. Man får väldigt bea växelkurs på elektroniska SEK i Kina.
 
Toppen