Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jeff

Medlem
Godkänner SAS kundtjänst en bokning PEK-SIN-CGK-BKK-HND som enkel resa för 45000 i first?
Ja! Tidigare i veckan så bokade jag PEK-SIN-BKK-HND och det var inga problem. Dagen efter så avbokade jag den då datumen inte riktigt passade. Dagen efter det (igår) så ringde jag in igen och bokade HND-BKK-CGK-SIN-PEK och det gick också bra. Men efter att jag hade lagt fram hela rutten så sa personen jag talade med att han måste kolla upp om det här är en godkänd routing. Då svarade jag att jag redan hade en liknande bokning som jag var tvungen att avboka. Jag gav honom bokningsnumret till den tidigare bokningen och då var det inga problem.
 

Big Birger

Medlem
Har en bonusresa för 3 personer i juni 2020 som just nu slutar med Singapore-Köpenhamn med Singapore Airlines. Men vi behöver ta oss därifrån direkt till Stockholm eftersom vi använt alla andra stopp vi kan.

Nu är det ganska gott om tid att lösa det problemet. :)

Min nyfikenhetsfråga: Kommer det vara möjligt för oss 3 att boka in oss på samma SAS-plan om det finns 2 bonusplatser i Economy och 2 i Plus, utan att dela upp bokningen i två? SAS har inte släppt tillgänglighet än på den sträckan för vårt datum.
 
Någon form av manuell verifiering måste det finnas, om jag så måste åka in till Frösundavik och visa passet...

Konsekvent inkonsekvent som vanligt hos SAS. Idag kontaktade jag kundtjänst (på chatt), de kunde inte hjälpa med byte av mobilnummer. Efter att ha ringt upp dem istället så gick det dock omedelbart utan annan verifiering än säkerhetskoden. Så så var det med den extra säkerheten som mobilnumret skulle ge...
 
ping @TrickyRick - du som beklagade dig över att SAS är sega med att betala tillbaka skatterna för dina bonusresor :p
8-10 bankdagar säger de att det ska ta. En gång blev jag så sur att jag ringde amex och reklamerade transaktionen. Då fick jag höra att SAS system är att göra utbetalning en gång i månaden, därav att det kan gå fort men det kan också dröja upp till en månad. Tydligen relativt vanligt att folk hör av sig till amex om detta.
 

Samosaguas

Medlem
Har en bonusresa för 3 personer i juni 2020 som just nu slutar med Singapore-Köpenhamn med Singapore Airlines. Men vi behöver ta oss därifrån direkt till Stockholm eftersom vi använt alla andra stopp vi kan.

Nu är det ganska gott om tid att lösa det problemet. :)

Min nyfikenhetsfråga: Kommer det vara möjligt för oss 3 att boka in oss på samma SAS-plan om det finns 2 bonusplatser i Economy och 2 i Plus, utan att dela upp bokningen i två? SAS har inte släppt tillgänglighet än på den sträckan för vårt datum.
Jag hade en liknande situation för ett tag sen på en bonusresa för 3 personer. Det fanns två platser i Plus och två i Economy. Då gick det inte att boka detta utan att dela upp i två bokningar. När SAS släppte biljetter gjorde jag en ombokning och lade till ARN-CPH.
 

Big Birger

Medlem
Jag hade en liknande situation för ett tag sen på en bonusresa för 3 personer. Det fanns två platser i Plus och två i Economy. Då gick det inte att boka detta utan att dela upp i två bokningar. När SAS släppte biljetter gjorde jag en ombokning och lade till ARN-CPH.
Ok. Tack för svar!

Vore ju väldigt tråkigt om kidsen (de andra två) klumpas ihop, så jag som ensam stackare kan boka om till "first" om det plötsligt blir tillgängligt... :) Kids förresten. De kommer vara 18 och 15, så de är inte helt hjälplösa och om de åker hela resan i Business i övrigt är det inte jättesynd om dem.
 
Har funderat lite och bestämt mig för att, om möjligt, lägga mina eurobonuspoäng (105k just nu) och min 2-4-1 på en t/r för mig och tjejen i business med Singapore Airlines. Mitt intryck är att det inte är lika lätt att hitta platser med dem än med typ SAS. Hur bör jag göra för att maximera chanserna till USA / Asien? Exempelvis alltid kolla 330 dagar framåt eller nån specifik travelhacks-sida m.m.
 
Har funderat lite och bestämt mig för att, om möjligt, lägga mina eurobonuspoäng (105k just nu) och min 2-4-1 på en t/r för mig och tjejen i business med Singapore Airlines. Mitt intryck är att det inte är lika lätt att hitta platser med dem än med typ SAS. Hur bör jag göra för att maximera chanserna till USA / Asien? Exempelvis alltid kolla 330 dagar framåt eller nån specifik travelhacks-sida m.m.

Sök på Award via united.com :)

Du kommer snabbt att märka att Singapore Airlines är betydligt lättare att hitta platser i Bussines än med SAS :)
 

JohanGE

Medlem
Har försökt leta svar på följande fråga, men inte hittat/osäker på svaret:
Köpenhamn till Auckland, skulle det fungera att rutta via USA (t.ex. LAX), eller måste det gå via Asien (t.ex. SIN)? Det är inte väsentlig skillnad i distans (enligt mig). Någon som vet?
 

squeezen

Medlem
Har funderat lite och bestämt mig för att, om möjligt, lägga mina eurobonuspoäng (105k just nu) och min 2-4-1 på en t/r för mig och tjejen i business med Singapore Airlines. Mitt intryck är att det inte är lika lätt att hitta platser med dem än med typ SAS. Hur bör jag göra för att maximera chanserna till USA / Asien? Exempelvis alltid kolla 330 dagar framåt eller nån specifik travelhacks-sida m.m.
Fast vart har du tänkt åka? Singapore airlines destinationer når du inte med 105k poäng.
En ren SAS award för två kostar 100k men vill du åka star alliance, till (eller via) Singapore så kostar det 165k.

105k räcker endast till nord/centralafrika eller då SAS resor.
 
Toppen