Senaste nytt

Ditt största fynd inom flygbiljetter?

Alx

Medlem
SAS ARN-ORD t/r 10 000 EB poäng

Den kommer jag ihåg, den var riktigt bra. Första timmen hade de lagt in fel i systemet också så Economy extra kostade bara 15.000 EB poäng, skulle varit 25.000 eller vad det var. De hörde av sig för att påtala felet eftersom jag bokade upp 4 såna biljetter men valde att acceptera att de hade gjort bort sig :)
 

Bringman

Medlem
Hej,

Detta blir mitt första inlägg och jag tänkte bjuda på mitt största fynd.
Flight VN 456 från SGN till CXR i C för 400 :- den 14 augusti förra året, 100 :- dyrare än Y.
 
När SAS gick med i star alliance (eller något *-erbjudande) gick ett erbjudande som var riktat till guld fel och bkev giltigt för alla eurobonus medlemmar. Om du flög med alla bolag (tror det var 6st) innan ett visst datum skulle du få en resa för två med respektive bolag var som helst i världen. Gjorde en resa stockholm-köpenhamn-amsterdam-london-seattle-boston-new york- stockholm för ca 12000 och hade sedan flera riktigt sköna resor till hela världen och det enda som jag behövde betala var bränsletillägg. Vår resa till Sidney med Thai gick på 600kr per skalle!
 

Dr. Miles

Expert
Fanns det inte någon Star Alliance kampanj som erbjöd alla Star Alliance FFP medlemmar 55.000 poäng/miles till de som har flugit med minst 5 Star Alliance flygbolag?

Jag tror att det var deras 5 års jubileum.
 

airborn

Medlem
Bästa dealen för mig var nog när US air hade introduktionspris sommaren 2008 att flyga från ARN varsomhelst i USA (inkl ANC och HNL) för 3200SEK inkl allt.

då skulle vi flyga ARN-PHL-ORD-HNL-LAX-PHL-ARL och få totalt 18000 EB poäng för 3200kr. Att sonen sedan fick valnötsallergi av BOB maten på 777 flighten ORD-HNL så att vi fick nödlanda i DEN för att han skulle få sjukvård och därmed aldrig kom till Hawaii är en annan historia ;)
 
Last edited:

Ron Santo

Medlem
Flög 4 personer ARN-MIA för 9000kr år 2000, köpte flygstolar genom ett charterbolag.
Samma bemanning ARN-NYC med MH 2004 för 2800 per skaft, men det verkliga klippet kom redan 1992 då min blivande fru och jag flög GRATIS till vårt eget bröllop i Berlin, på den tiden körde dom med kalkerpappersblanketter och kortdragare om någon kommer ihåg dess mojänger, en inte alltför engagerad person på en resebyrå i min hemstad vände kortet fel och avdraget fick med delar av namn och några få siffror, väl hemma med biljetter i handen upptäckte jag fadäsen när jag tittade på slippen, tänkte inte mer på det utan reste iväg och knöt vårt band.

Väl hemma pratade jag med en kontakt inom bankvärlden som konstaterade att transaktionen skulle hamna på en fellista och manuellt undersökas, fortfarande har inget dragits från mitt konto, tilläggas kan dock att jag förmodligen fick ett liten smäll på fingrarna av högre makter då min resväska inte dök upp förrän dagen före den stora dagen och jag i lätt panik börjat gå och prova kläder i div butiker i Berlin, men slutet gott och äktenskapet som gav oss två underbara barn håller fortfarande, dock har ej Lufthansa fått något tack, men jag framför det härmed.
 

lnixon

Medlem
2006 åkte jag i tjänsten till SIN en vecka. Trevligt nog var SQ faktiskt billigast (åtminstone om man omsorgsfullt valde sina sökkriterier).

Eftersom jag hade vänner i SYD tänkte jag att jag ju kunde kolla upp hur mycket det skulle kosta att förlänga trippen dit, när jag ändå så att säga var halvvägs, och kollade med chefen att det gick bra att ta några dagar semester i anslutning till resan och att det gick bra att splitta fakturan så att jag själv betalade extrakostnaden för att ta omvägen över SYD på hemresan.

Jag blev aningens paff när det visade sig att extrakostnaden var... noll! Det var samma pris för LPI-SIN som för LPI-SIN-SYD. OK, det var Q-klass vilket innebär 0 poäng, men en gratisresa med SQ SIN-SYD är ändå mitt bästa klipp hittills.
 
Stockholm-Helsingfors med DY 2010: 20 SEK t/r inkl skatter och avgifter (öppningserbjudande)
Stockholm-Berlin med FR 2008: 0 SEK t/r inkl skatter och avgifter
Bergen-Sandefjord med WF 2004: 70 NOK t/r inkl skatter och avgifter (WF 70-års jubileumspris)
 

Magino

Medlem
8st biljetter NYO-RIX totalt kostnad 16kr med FR (2007), om vi hade åkt hade vi fått tillbaka de alla pengar och resan hade varit gratis. Men tyvärr blev det inget Riga den gången
 
Toppen