Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

gjohansson

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Singapore Airlines, SAS
Kabinklass: Business / PLUS
Avreseort: ARN
Destination: DPS
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 82 500 poäng (amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1290 + 290 i mer skatt och ombokningsavgift via Tallin
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober
Bokad: Juli 2019

Bokat via: SAS.se och ombokning via Tallin

Great Circle Mapper

Jag och sambon har bokat, och bokat av, bokat och bokat av massor med olika resor och alternativ. Detta pga nytt jobb och ny tjänst på befintligt jobb som ställt till det rejält i vårt planerande angående semester.
Men äntligen är allt spikat!
Hade bokat med Turkish på hemvägen direkt från DPS till IST med deras nya 787 men såg en video på YouTube med nya kabinen där snubben säger att man nog hellre väljer något annat på en så lång resa. Efter lite research så känns det som att han har rätt, och hittade sedan en ganska trevlig rutt via Amsterdam.
Blir nästan 12 timmar i Amsterdam under dagen innan avgång till Arlanda men det blir nog ett trevligt kort besök!

Flighter:

ARN-SIN - Singapore Airlines A350 Business
SIN-DPS - Singapore Airlines B787 Business
DPS-SIN - Singapore Airlines B787 Business
SIN-AMS - Singapore Airlines A350 Business
AMS-ARN - SAS A320 "business" = PLUS
Hmm. Jag har bokat Turken hem likt du skrev ovan. Vilken video o research har du gjort?
 

Mr Planning

Medlem
Har bokat SQ biljetter med SAS Star Alliance via hemsidan, om man vill göra ändringar går det att göra där?
Eller är det att ringa Tallin som gäller?

(241 bokning)
 

Tongen2

Medlem
Hmm. Jag har bokat Turken hem likt du skrev ovan. Vilken video o research har du gjort?
Precis som @Tonton skrev så är det den videon jag kollat på. Den publicerades på tuben dagen innan jag bokade såg jag... Det ser ju bra ut, men... Jag är 188 och gillar plats. Fördelen med poängbiljetter är just att kunna boka om tycker jag. Så med den möjligheten och lång resa så blev det så.
Som jag förstår det så är SQ 787 samma, eller väldigt lika, säten som på TK 787 så jag kommer få prova de sätena i knappt 3 timmar mellan SIN-DPS och själv göra en utvärdering. Förhoppningsvis känner jag att jag gjort ett bra val :p
 

Abbs

Medlem
Har bokat SQ biljetter med SAS Star Alliance via hemsidan, om man vill göra ändringar går det att göra där?
Eller är det att ringa Tallin som gäller?

(241 bokning)
Ringa Tallinn. Dock så tillämpar SQ married segments så kan vara svårt att boka om utan att boka av, enligt Tallinn iaf :p
 
Toppen