Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

palmen

Moderator
Wow - ja då blir det väl en sväng om södra Afrika kanske...
Jag missupfattade - trodde du hade 3 flyg efter PEK.
Jag har 3 flyg nu efter Peking på denna eurobonus bokning som är en av 3 bokningar under resan. Det är ju dock 8 segment i denna bokning, så 4 till kommer lite senare under semestern.

Måste nog pudla lite också, verkar bara vara ca 25% av streckan avverkad just nu.
 

palmen

Moderator
Byte av gate från E28 till E13. Nu när man väl kommit hit har ingen boarding påbörjats och vi ska avgå om 10 minuter.
Fin är hon i alla fall...
20190715_164500.jpg
 

Ystad

Medlem
Var finns dessa och pris?

Brukar ha layovers i pek där jag utnyttjar loungens vilrum och dusch.
Om jag nu minns rätt så är det (i T3) - till höger efter security, ungefär mittemot Air Chinas "vanliga" business lounge, våningen under där butikerna är. Priset minns jag inte - men kan inte ha varit alltför dyrt för då hade inte en "snåljåp" som jag gått dit.
 

dino_81

Medlem
Härligt att följa din resa!

Som nybörjare av transit i Peking undrar jag om det var smidigt med ”visa free entry permit” till Kina?

Har tidigare endast haft internationell transfer på flygplatsen men denna gång planerar vi allt lämna flygplatsen över natten innan vi reser vidare till tredje land.

Är det något speciellt att tänka på, har läst att vissa med kort transfertid har nekats inträde om bagaget har varit checkat hela vägen till slutdestinationen.
 
Toppen