Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

M.K

Medlem
Jag uppgraderade en halvbillig GO biljett med pengar och fick bekräftat nyss att jag inte hade tjänat mer poäng om jag hade använt poäng till denna uppgradering. Implementerat redan alltså.

BE2D0F05-6ACF-4EEE-99D2-556FC91D890C.jpeg
 

Nemo

Medlem
Jag uppgraderade en halvbillig GO biljett med pengar och fick bekräftat nyss att jag inte hade tjänat mer poäng om jag hade använt poäng till denna uppgradering. Implementerat redan alltså.

Visa bifogad bild 93569
Jag har fått samma text, men likväl fått poäng för uppgraderingen och dess klass (Uppgraderade penga-betald Go till Plus med eurobonuspoäng, reste för en vecka sedan, poängen kom igår).
 
  • Gilla
Reactions: M.K

OlaBola

Medlem
Kan bekräfta det Canadien säger, att det bara är om originalbiljetten är "köpt" med poäng som man inte tjänar poäng efter en uppgradering. Jag håller med om att det är otydligt på uppgraderingssidan, men även supporten bekräftar; så här skrev de:

"Hej, man tjänar aldrig poäng för en bonusresa. Så därför tjänar ni inte heller något med om ni uppgraderar en bonusresa. Om ni dock har en vanlig biljett (köpt med pengar) så kan ni buda med pengar eller poäng. Om budet går igenom så får ni poäng för den nya serviceklassen (i regel i den lägsta bokningsklassen)."
 

Phillewee

Ny medlem
Jag och min fru har bokat flyg CPH - Miami 8/10-16/10 flyger Plus dit och Business hem

har 72.000 poäng men läste att det tidigare här på forumet i en annan tråd tror jag att det gick att uppgradera sig direkt utan att behöva buda poängen ? ? hur stor är chansen att dom accepterar ett bud om man lägger standard uppgraderingen på 35.000 redan nu tror ni ?

hade gärna velat säkra platserna direkt nämligen
 

Canadien

Medlem
hade gärna velat säkra platserna direkt nämligen

.har ni plus i bokningsklass Y, B eller S så kan du uppgradera direkt, om om om det finns Awards i Business lediga... Vilket det sällan finns men kan dyka upp sista veckan.

Annars lägg lägsta bud med Plusgrade, och tredje alternativet är på flygplatsen vid checkin typ, lite beroende på vart ni är då.
 

Phillewee

Ny medlem
.har ni plus i bokningsklass Y, B eller S så kan du uppgradera direkt, om om om det finns Awards i Business lediga... Vilket det sällan finns men kan dyka upp sista veckan.

Annars lägg lägsta bud med Plusgrade, och tredje alternativet är på flygplatsen vid checkin typ, lite beroende på vart ni är då.

Vi har bokningsklass P såg jag. Finns det någon särskild poängnivå man bör lägga bud på ? jag lägger gärna in samtliga poäng bara jag får det uppgraderat (om det finns plats såklart) men det kanske inte finns någon mening att lägga ett så pass högt bud ?

har budat för men aldrig fått uppgraderingar även fast det senare har visat sig att det fanns plats när vi kom till flygplatsen därför jag inte riktigt förstår hur dom tänker när dom accepterar bud eller inte
 
Toppen