Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Förstår inte.
Har du inte med telefonen på semestern eller var den inte påslagen så du aldrig fick ett SMS?

@Andreas Ekman kunde du inte slå på telefonen för att lösa det så du fick din bokning?
Jo telefonen är med men eftersom jag är utanför EU så har jag lokalt sim med data.
Jag vill inte stoppa in och starta mitt svenska sim i utlandet och få alla extra kostnader som kommer med att den slås på utanför EU.
 
Jo telefonen är med men eftersom jag är utanför EU så har jag lokalt sim med data.
Jag vill inte stoppa in och starta mitt svenska sim i utlandet och få alla extra kostnader som kommer med att den slås på utanför EU.

Ledsen men då är det ditt problem och inte SAS att du är för att snål för att sätta igång telefonen du registrerat hos SAS.
Nån måtta får det vara på gnället på SAS IT
 
Kan du inte stänga av allt vad data-roaming heter, byta till ditt svenska sim, ta emot smset (kostnadsfritt nästan överallt svjv) och sedan byta tillbaka till lokalt sim igen?
Självklart är det ett ev alternativ.
Men jag tycker det är fel att låsa en verifiering till något som till ett sms.
Dom flesta stora företag har, sms, mejl eller att man ibland kan få koden i ett samtal.
Men vi tycker alla olika och det får man.
Sen om det beror på att man är snål eller annan anledning, vem vet.
Jag släpper diskussionen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

samet

Medlem
Hade samma problem med den autentiseringen, det är Amex som begär den inte SAS. 6-siffrig kod, SAS har 4-siffrig.

Jag bokade min resa med 241 via Tallin istället utan avgift eftersom det strulade med sms-utskicket. Hade ett gammalt nummer som låg och spökade i profilen.
 

cruiseb

Ny medlem
Någon som får detta felmeddelande? Jag har haft samma nummer i mer än 10 år hos SAS, så inget knasigt på den fronten.
 

Attachments

  • Screenshot_20190713_220202_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20190713_220202_com.android.chrome.jpg
    28,4 KB · Visningar: 165
Jag hoppas verkligen att det där går att lösa. Jag har flera gånger försökt få ett gammalt telefonnummer raderat ur min profil.

Jag sitter i samma sits. I min profil ligger ett nummer från ca 2000, som jag blev av med någon gång under ett decennie då jag inte reste med SAS. Sedan dess har det varit omöjligt att byta nummer eftersom jag måste ta emot SMS på det numret som inte längre finns... hittills har det inte egentligen spelat så stor roll, varje gång jag bokar får jag skriva in mitt nuvarande nummer istället för det gamla förifyllda, men om det numret plötsligt blir viktigt får man göra nya försök att få det utbytt hos kundtjänst. Någon form av manuell verifiering måste det finnas, om jag så måste åka in till Frösundavik och visa passet...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen