Senaste nytt

Hur ser ni på att checka in och ut för att få en extra "stay"?

Flood

Medlem
Och om du väljer ett hotell med onlinecheckin (t.ex. Hilton Gatwick) så behöver du inte vara personligen på hotellet.

Åh, funkar det? Hade en pre-paid för ett tag sedan som jag var tvungen att vaska. De hade online-checkin, trist att jag inte tänkte på att i alla fall prova.
 

Cliff

Medlem
Uppfattade inte det som att de initiala 3 Hiltonnätterna var 500m från hembostaden ;)
Om dessa är i en mer global stad kanske där finns 2 Hilton.

Vet inte om jag ska kalla Köpenhamn för global eller inte, det är i alla fall där jag har mina tre nätter. Tyvärr så är Danmark så som Sverige att Hilton endast finns på ett ställe.... :(


Tja,
Varför det?
Du slipper laga frukost, bädda m.m. Tofflor morgonrock och en uräcklig blå polkagris ligger framme.
Dessutom sitta i loungen och småmysa utan att behöva tära på egna spritförrådet hemmavid.
Avsluta kvällen med att utnyttja barvouchern med ett glas gott vin i baren.

Absolut inte fånigt som jag ser det;)

Helt rätt det är så man faktiskt också kan se på det, BRA! :) Fick mig genast på bättre humör.
 

DrKlas

Medlem
Vet inte om jag ska kalla Köpenhamn för global eller inte, det är i alla fall där jag har mina tre nätter. Tyvärr så är Danmark så som Sverige att Hilton endast finns på ett ställe.... :(




Helt rätt det är så man faktiskt också kan se på det, BRA! :) Fick mig genast på bättre humör.

Men du behöver ju inte två Hilton-hotell för att få två stays på tre nätter. Första natten på Hilton, andra natten varsomhelst förutom Hilton och tredje natten på Hilton. Klart!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

khybner

Medlem
Åh, funkar det? Hade en pre-paid för ett tag sedan som jag var tvungen att vaska. De hade online-checkin, trist att jag inte tänkte på att i alla fall prova.
Yes, hade en prepaid på Gatwick som jag hade checkat in på varefter jag var tvungen att ändra resplanerna. Poäng och stay på kontot efter 1 dag.
 

Tostarp

Medlem
Tyvärr bor jag i Skåne och Hilton Malmö finns ju tyvärr inte längre, men man kan göra så här om man bor hyfsat nära ett Hilton och ser det som ett långtidsprojekt.
Förutsättning 1: Innehar HHD.
Förutsättning 2: Reser lite lagom i tjänsten med säg 15 stays per år.
Förutsättning 3: Gift/sambo.

Boka in 15 Fredagar långt i förväg prepaid (oftast ganska billigt). Varje Fredag vandrar du o sambon iväg hand i hand och checkar in lagom till loungen öppnar (HHD har alltid givit mig uppgraderingar, men framför allt är du garanterad allt det 'goda' som HHD ger ÄVEN med billigaste rummet.). Ni kanske tom hinner med en simtur i spat efter ni ätit o druckit er mätta bland kvalitetsvinerna och ostbrickan. Kryper upp i sängen och använder wifi till netflix på medhavda datorn. Efter en bra natt, tar ni en lång sovmorgon och avrundar med en framdukad, förstärkt frukost. Därefter vandrar ni hand i hand hemåt igen.

Ingen disk, ingen bäddning och allt för det facila priset under en tusenlapp vilket är vad en middag för två kostar på stan. Säg den äkta hälft som inte vill ha detta som Fredagsrutin. Slår fredags-tacos på soffbordet med hästlängder...och vips så fick man ett förlängt HHD...
 

Gus

Medlem
Och om du väljer ett hotell med onlinecheckin (t.ex. Hilton Gatwick) så behöver du inte vara personligen på hotellet.
Fungerar detta tips fortfarande? Har inte lyckats googla mig fram till ett svar. Behöver hitta ett hotell för 5000 poäng med online check in.
 

DavveP

Medlem
Hej! Är det någon som testat detta att boka och betala och checka in online. Fungerar det? Behöver tre stays snabbt för att nå Diamond framöver. Har redan en hotellrum till London för att få ett par nätter och till Gdansk men tre stays saknas efter dessa resor.
 

khybner

Medlem
Hej! Är det någon som testat detta att boka och betala och checka in online. Fungerar det? Behöver tre stays snabbt för att nå Diamond framöver. Har redan en hotellrum till London för att få ett par nätter och till Gdansk men tre stays saknas efter dessa resor.

Bokade Hilton London Gatwick för några år sedan, checkade in online mötet jag skulle på blev avbokat så jag bodde aldrig där.
Fick credit.
 

Tonton

Medlem
Fungerar detta tips fortfarande? Har inte lyckats googla mig fram till ett svar. Behöver hitta ett hotell för 5000 poäng med online check in.

Hej! Är det någon som testat detta att boka och betala och checka in online. Fungerar det? Behöver tre stays snabbt för att nå Diamond framöver. Har redan en hotellrum till London för att få ett par nätter och till Gdansk men tre stays saknas efter dessa resor.

Bokade Hilton London Gatwick för några år sedan, checkade in online mötet jag skulle på blev avbokat så jag bodde aldrig där.
Fick credit.

Det där fungera långt ifrån alltid, baserat på egen erfarenhet (50% hitrate) samt vad jag har läst på exempelvis Flyertalk. Vissa hotell är bättre att välja än andra så att säga. Testa och förhoppningsvis fungerar det, men är poängen/natten/vistelsen ytterst viktigt så skulle jag inte chansa.
 
Toppen