Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Andrew

Medlem
Senaste resan jag avbokade fick jag ringa och ligga på dem 2-3 gånger. Fick pengarna efter lite mer än 1 månad. Resan innan fick jag pengarna samma vecka.
 

Aber

Medlem
Hej alla erfarna travellers!

Har försökt hitta en awardresa med SA till Nya Zeeland. Vill åka över jul/nyår med familjen (2 vuxna, 2 barn 8,10). Har ca 350k poäng och 2 Amex vouchers. Är helt newbie på detta :(

Tyvärr hittar jag inget och vet inte hur jag ska leta/tänka. Har ni tips?

Kan man bevaka på något sätt eller måste man leta ”manuellt” kontinuerligt?

Vore evigt taksam för tips!
 

Tonton

Medlem
Hej alla erfarna travellers!

Har försökt hitta en awardresa med SA till Nya Zeeland. Vill åka över jul/nyår med familjen (2 vuxna, 2 barn 8,10). Har ca 350k poäng och 2 Amex vouchers. Är helt newbie på detta :(

Tyvärr hittar jag inget och vet inte hur jag ska leta/tänka. Har ni tips?

Kan man bevaka på något sätt eller måste man leta ”manuellt” kontinuerligt?

Vore evigt taksam för tips!

Hej - Välkommen till forumet! :)

Fyra saker:

#1 - Med SA antar jag att du menar Star Alliance. Det förkortas isf *A. SA står för South African Airways
#2 - vänligen skapa en ny tråd i "flygbiljetter"-avdelningen och använd denna mallen: https://www.businessclass.se/forum/...-frågemallen-när-du-startar-en-ny-tråd.11947/ så blir det lättare för oss att hjälpa dig
#3 - Du är tyvärr väldigt sent ute för att boka en sådan resa. Men om du följer instruktionerna i punkt 2 så ska vi se om vi kan lyckas hitta något
#4 - Ja, exempelvis Awardfares.com erbjuder alerts på flighter.
 

Aber

Medlem
Hej - Välkommen till forumet! :)

Fyra saker:

#1 - Med SA antar jag att du menar Star Alliance. Det förkortas isf *A. SA står för South African Airways
#2 - vänligen skapa en ny tråd i "flygbiljetter"-avdelningen och använd denna mallen: https://www.businessclass.se/forum/...-frågemallen-när-du-startar-en-ny-tråd.11947/ så blir det lättare för oss att hjälpa dig
#3 - Du är tyvärr väldigt sent ute för att boka en sådan resa. Men om du följer instruktionerna i punkt 2 så ska vi se om vi kan lyckas hitta något
#4 - Ja, exempelvis Awardfares.com erbjuder alerts på flighter.
Hej!

Episkt!
Tack för info :)
Jag gör som dina tips beskriver.
Tack än en gång
 

Johans00

Medlem
Hej, jag är helt grön på att boka Award resor och kollar på att boka en liten tur nästa vår.
Tanken är att flyga Stockholm - Singapore - Hong Kong - Tokyo - Stockholm, med stopp på 2-3 dagar i HK och Singapore sedan ett längre stopp på ~2 veckor i Tokyo
Går det att göra hela trippen i en bokning eller måste jag dela upp den på något sätt?
 

Taggen

Medlem
Ja, ett stopp får vara max 24 timmar om det skall räknas in på samma biljett till eller från din destination. Vid längre stopp blir det separata biljetter.
 

Johans00

Medlem
Ja, ett stopp får vara max 24 timmar om det skall räknas in på samma biljett till eller från din destination. Vid längre stopp blir det separata biljetter.
Okej tack, säg att jag kortar ner stoppet i Hong Kong till under 24h, är det smartast då att boka Open jaw till Singapore med stopp i Hong Kong, hem från Tokyo och sen köpa en revenue biljett Singapore till Tokyo?
 
Toppen