Senaste nytt

Norwegian kapar nästan alla långlinjer från Skandinavien

igelkotten

Medlem
Fulflyg skall bojkottas! Jag har aldrig åkt med norsken och kommer aldrig att göra det heller, hellre avstår jag att åka!

Föredrar Star Alliance pga guldkort osv. Men skulle inte bojkotta något pga enbart service. Särskilt inom Europa så skulle ev bojkott av lågprisflyg sätta massa käppar i hjulet. Är jag i östra London på kontoret och behöver åka snabbt till Milano på en fredag, så är det ju viktigare att komma fram än huruvida jag har lounge eller prio boarding, eftersom val av flygplats spelar större roll.

I ekonomi inom Europa, om man enbart ser till ombordupplevelsen, är den i mening mkt bättre ombord Ryanair än SAS. Bara det att jag kan få en helt okej varm portion mat för €8 är fenomenalt bra. Köper aldrig något mer än alkohol eller vatten på SAS, för maten ombord är i klass med en working lunch i Storbritannien = förfärligt hemsk, kall och tråkig.
 

Hafermann

Medlem
Tror inte det blir nån större skillnad. SAS kan köra med högre kabinfaktor och få in mer pengar. Det finns konkurrens från LH, BA, KLM mfl samt tuff bransch. Då viktigt att få passagerare som fyller planen. Jag skulle aldrig sätta min fot hos DY eller liknade bolag.
Jag tycker att Norwegian är ett mkt bra komplement till SAS. Trist att de får skära ner.
 

NotRyan

Medlem
Föredrar Star Alliance pga guldkort osv. Men skulle inte bojkotta något pga enbart service. Särskilt inom Europa så skulle ev bojkott av lågprisflyg sätta massa käppar i hjulet. Är jag i östra London på kontoret och behöver åka snabbt till Milano på en fredag, så är det ju viktigare att komma fram än huruvida jag har lounge eller prio boarding, eftersom val av flygplats spelar större roll.

I ekonomi inom Europa, om man enbart ser till ombordupplevelsen, är den i mening mkt bättre ombord Ryanair än SAS. Bara det att jag kan få en helt okej varm portion mat för €8 är fenomenalt bra. Köper aldrig något mer än alkohol eller vatten på SAS, för maten ombord är i klass med en working lunch i Storbritannien = förfärligt hemsk, kall och tråkig.
Nja. Känslan av boskapstransport har man inte på SAS. Kofösarna försöker heller inte prångla ut skraplotter. Du får inte ont i ögonen på SAS av den förskräckliga kabinen. Du kan fälla sätet (åtminstone en smula) på SAS. Du behöver inte desinficera ögon, öron och själen efter att ha åkt SAS.

Ryanair vore perfekt som rehab för svårartad First Class Syndrome. Ett par flighter och du är botad...
 

Sukhoi

Medlem
Tycker Norwegian har legat långt före SAS med kabinen i ekonomi. Nya fräscha plan på långa och korta rutter. Nu har SAS kommit ikapp. Utan konkurrens från Norwegian. Så hade nog inte SAS satsat så mycket pengar på detta.
 
Fel tråd men om man åker en hel familj kan 10-15000 kr i besparing räcka till mycket annat roligt.
Är själv EBD men tvekar inte om det skiljer stora summor. Senaste exemplet, vi ska åka till Liverpool i höst och då prioriteras direktflyg i första hand i stället för MAN eller annan mellanlandning.
 
Toppen