Senaste nytt

Lufthansa och affärsklassgardinen

samet

Medlem
LH811 idag, gardinen stängdes direkt. En pax försökte gå på främre toaletten med blev snabbt bortmotad...
20190712_115722.jpg
 

DrGold

Medlem
Jag har märkt klart bättre effekt av att snällt säga till personalen när de går genom kabinen med vagnen att gärna stänga gardinen när de går bak till ekonomi med serveringen, än att klaga i denna tråden :)

Haha!

Coming up: Tråd där vi kan beklaga oss över hur dåligt det är att Lufthansas CC inte läser gardintråden ;)
 

ilon

Medlem
Edit: lägger till tidigare flight.
LH1027 den 29e juli CDG-FRA, gardinen ordentligt stängd.

IMG_20190729_100338.jpg


LH1046 idag FRA-CDG, halvhjärtat försök med gardinen, inget spring från eco annat än av CC.

IMG_20190804_180205.jpg
 
Last edited:
LH811 idag. Inte ens ett halvhjärtat försök att dra för gardinen. Luftis som ändå ska vara ett 5* bolag. Snart dags att sluta betala för C om de ska fortsätta på detta vis.

Dock så motades pax bort som kom från eco, så det är ju ändå tummen upp.

Mycket trevlig cc var det med.

F2AD4409-B9D8-4AB7-9A4B-5B51FC13FF06.jpeg 2B31D870-51E2-407F-9E18-CAE7D47D5CDB.jpeg
 

Canadien

Medlem
Jag påpekar alltid till CC att jag uppskattar den extra privacy som stängd gardin ger. Aldrig upplevt att de inte hörsammar detta. Visst är det tråkigt att det inte sker av sig självt men de ser väl en möjlighet att snabbare kunna köra fram/tillbaka med vagnarna o personal och tror att deras effektivitet är det som alla gillar bäst.
 

sandek

Medlem
LH811 idag. Inte ens ett halvhjärtat försök att dra för gardinen. Luftis som ändå ska vara ett 5* bolag. Snart dags att sluta betala för C om de ska fortsätta på detta vis.

Dock så motades pax bort som kom från eco, så det är ju ändå tummen upp.

Mycket trevlig cc var det med.

Visa bifogad bild 96230 Visa bifogad bild 96231
Det är ju tramsbusiness. Om det hänger på gardinen så hade jag slutat betala direkt?
 
Toppen