Senaste nytt

Amex betalkort vs Amex kreditkort acceptans

Abbs

Medlem
Det var inte kontaktlös betalning som han försökte med utan chip.
Har funderat på om jag skulle byta till de nya kreditkorten också eftersom det ger bättre poängintjäning, men känner mig lite tveksam nu om det inte fungerar lika bra... Sjukt tråkigt man förväntar ju sig att det bara ska fungera. Någon som upplevt samma problem med de nya kreditkorten? Löste det sig och i så fall hur?
Aldrig varit med om att det inte fungerar där det skall fungera.
 

Delayed

Medlem
Har funderat på om jag skulle byta till de nya kreditkorten också eftersom det ger bättre poängintjäning, men känner mig lite tveksam nu om det inte fungerar lika bra...
Jag har inga problem. Om nu din kompis har problem i en enda butik tyder väl det på att det är "fel" på butiken och inte på kortet. Be din kompis att kontakta Amex för att reda ut var felet ligger. Jag är tämligen övertygad om att någon som accepterar ett Amex accepterar alla Amex om allt fungerar som det ska.
 

NotRyan

Medlem
I början var det problem med nummerserien 3793 men nu bör väl alla ha löst det "problemet". Fast det är väl möjligt att det finns ett fåtal kvar som inte accepterar nummerserien.
 

palmen

Moderator
Nu framgår det inte vad det är för butik. Men det har tidigare rapporterats att är man ny kund så fungerar det inte att göra större köp i vissa butiker utan att ha byggt upp lite historik först. Bauhaus var ett sådant exempel för något år sedan.
 

micke99

Medlem
Jag testade mitt 3757 metall kort då jag fick det på ica maxi, systembolaget, jula det gick ej med "blipp" funktionen. sen dess har jag ej testat. Det var ca 2 månader sedan. Skall testa nästa gång igen för skoj skull.
 
Toppen