Senaste nytt

Förändringar på Priority Pass

Mediana

Medlem
Ja, vad fasiken. Okej, inte använt det så ofta, men det var otroligt bra i Australien. Föredrag det t.om framför vanliga lounger.
 

taxvalp

Medlem
För oss med stora dumstruten vore det intressant om någon kortfattat kunde förklara vad det är som försvinner. :oops: Jag har ännu inte fått något mail.

Möjligheten att använda PP för credit på vanliga restauranger på flygplatsen. Detta finns främst i USA och Australien, mycket trevlig förmån som nu alltså försvinner...
 

GOTBound

Medlem
Jag fick ett likadant mail för tio minuter sedan, spontant obra och decontent av AMEX Plat värdet, å andra sidan så har det tillkommit lounge på OSL (vilken enligt Mrs. GOTBound är i kategorin ”riktig bra”) och SVG samt Premium Plaza loungen på HEL samt AMEX öppnar fler Centurion Lounger globalt.

Med detta sagt tycker jag för mig personligen att detta är en försämring, det jag saknar från AMEX är en Pontus liknande AMEX lounge på GOT, lounge to go från Espresso House är inte direkt jämförbart.

Jag som lesuire flyger i ekonomi till MIA med *A lite då och då är det en försämring då *A concurses på MIA inte har access till AMEX Centurion Lounge, just på MIA är utbudet av restauranger där PP ger avdrag på notan en bra kompensation för att inte kunna använda AMEX Centurion Lounge.

Ännu tråkigare är det på de U.S. flygplatser som saknar PP lounge och istället erbjudit restauranger där PP ger avdrag.

EK
 

Hafermann

Medlem
Möjligheten att använda PP för credit på vanliga restauranger på flygplatsen. Detta finns främst i USA och Australien, mycket trevlig förmån som nu alltså försvinner...
Har även använt det en del på Gatwick där det ofta varit fullt på No 1 lounge. Så lite synd, men inte på något sätt oväntat.
 

taxvalp

Medlem
Inte oväntat men trist att de meddelar med så kort varsel. Enligt kortvillkoren ska försämringar för kunden meddelas två månader i förväg men det finns kanske ett kryphål i det finstilta som jag missat...
 

GOTBound

Medlem
Undantagen;
D7E807B8-929D-41DF-9FC4-466A47C58141.png
 
Toppen