Senaste nytt

Finnair till Busan

Åbobo

Medlem
Flygen till Busan startar den 30 mars 2020. Det blir 3 ggr/vecka (måndag, onsdag och fredag fr. Helsingfors). Möjligtvis blir det en vinterpaus.
 

flum

Medlem
Busan har länge varit rätt knepigt att ta sig till. Vi är några här som brottats med det (undertecknad, @FF#1 @notabene mfl). Kul även om Lufthansa väl drog in sin satning på Busan.
 

Åbobo

Medlem
Det finns mycket att se i södra delar av Syd-Korea. Själv har jag bara besökt Busan och Gyeongju (ca 1 timme från Busan). Älskar man historia och natur, kan jag verkligen rekommendera den forna huvudstaden för 2-3 dagars vistelse.
 

Jönsson

Medlem
Det finns mycket att se i södra delar av Syd-Korea. Själv har jag bara besökt Busan och Gyeongju (ca 1 timme från Busan). Älskar man historia och natur, kan jag verkligen rekommendera den forna huvudstaden för 2-3 dagars vistelse.
”Forna huvudstaden” är kanske en överdrift. Seoul har varit huvudstad i nästan 1000 år. Busan var det tillfälligt under en kort period under koreakriget. ;)
 

Åbobo

Medlem
”Forna huvudstaden” är kanske en överdrift. Seoul har varit huvudstad i nästan 1000 år. Busan var det tillfälligt under en kort period under koreakriget. ;)

Nej, jag menade Gyeongju inte Busan. T.o.m. Gustav VI Adolf deltog i arkeologiska utgrävningar där. Idén med min post var att det finns mycket att se i trakterna kring Busan.
 
Toppen