Senaste nytt

Norwegian kapar nästan alla långlinjer från Skandinavien

Taggen

Medlem
Förvånad att Köpenhamn-New York och Stockholm-New York läggs ner, en av dom linjer jag trodde var lättast att sälja biljetter på. Eller är konkurrensen för hög så det inte finns någon lönsamhet med allt för billiga biljetter.
Fast det gäller bara vintersäsongen så linjerna läggs inte ner, de har uppehåll från Oktober till Mars. SAS har dragit ner på flera destinationer under vintern också, bl.a. Boston. Det var Stockholm-Orlando som stängs på obestämd tid.
 

mha321

Medlem
Om nu inte skall dessa linjer skall flygas, vad skall då DY göra med sina B787 som skulle gått?
De har väl haft en del service problem på dem på sistone med resultat att de har fått hyra in en massa äldre kärror för att täcka upp. Delvis kanske ett sätt att minska rutter till det antal plan man faktiskt får upp i luften av sina egna.

Utöver det har de väl användts för att täcka upp på rutter där 737MAX skulle flugit. Och det fortsätter säkert - på rutter med bra förtjänst och viktigt att hålla marknadsposition.
 

Robert flysas

Moderator
Skönt med högre priser också? o_O
Tror inte det blir nån större skillnad. SAS kan köra med högre kabinfaktor och få in mer pengar. Det finns konkurrens från LH, BA, KLM mfl samt tuff bransch. Då viktigt att få passagerare som fyller planen. Jag skulle aldrig sätta min fot hos DY eller liknade bolag.
 
Toppen