Senaste nytt

Norwegian kapar nästan alla långlinjer från Skandinavien

Hachans

Medlem
Troligem inte, Norwegians plan var rätt moderna och drog mindre bränsle än tex Airbus330/340.

Vi fick inte miljövänliga tåg p g a att folk slutade resa med ånglok, utan för att branschen utvecklades.

Nu är det lite off topic men det stämmer inte.

Eltågen kom därför att ångloken förorenade något extremt, och de förbjöds använda tunnlarna i exempelvis London, och många städer förbjöd ånglok rakt av. Företagen, de flesta privata järnvägar på denna tiden, tvingades helt enkelt elektrifiera om man ville fortsätta trafikera sträckorna genom städerna och genom tunnlarna.

Kol fanns det gott om att elda med. Det var ingen råvarubrist, utan det var av hälsoskäl och miljöskäl.
 

adhoc76

Medlem
Gissningsvis ingen nackdel för SAS. Återstår att se om den minskade konkurrensen påverkar priserna på direktflygen västerut från ARN.

Edit: Jag pratar då om Norwegians beslut och inte om ånglokens hädangång.
 

adhoc76

Medlem
Detta är väl ett guldläge för SAS när rödnosen slutar flyga dit. :confused:

Ja visst. Beroende på hur de hanterar det. Om de nyttjar ”guld-läget” genom att höja priserna så tror jag det finns en ordentlig kundstock som jagar billigaste pris och utan vidare kan tänka sig en mellanlandning.
 
Ja visst. Beroende på hur de hanterar det. Om de nyttjar ”guld-läget” genom att höja priserna så tror jag det finns en ordentlig kundstock som jagar billigaste pris och utan vidare kan tänka sig en mellanlandning.
Vi kan ju bara spekulera i dagsläget. Övervägande personer här inne som älskar flygandet i stort och gärna tar en extra mellanlandning - ja. Men jag tror nog ändå att majoriteten av SAS kunder är som jag, vill fram till destinationen på snabbaste och enklaste sätt, så jag kan absolut tänka mig att betala en liten extra slant för att slippa byten.

Lat och bekväm - absolut. :cool:
Helt OT. Jag ids inte ens att boka en awardsresa till Thailand just pga att det blir minst 2 byten på det som finns att boka. :confused:
 
Toppen