Senaste nytt

Kvinna öppnade dörr på SAS-flyg – 161 passagerare strandade

Ibland undrar jag vad det är för något fel på människor... eller rätt ofta nu förtiden faktiskt. :confused:
Var ngn härifrån med på den flighten? ;)

Kvinnan vägrade sätta bagaget under sätet på SAS-flyget.
Det slutade med att hon försökte ta sig ut ur flygplanet – och tvingade övriga 161 passagerare att stanna i Grekland.
– Situationen eskalerade, säger Tonje Sund, på SAS presstjänst, till Aftonbladet.

Kvinna öppnade dörr i SAS-flyg i Grekland | Aftonbladet
 

Ricci

Medlem
Ibland undrar jag vad det är för något fel på människor... eller rätt ofta nu förtiden faktiskt. :confused:
Var ngn härifrån med på den flighten? ;)

Kvinnan vägrade sätta bagaget under sätet på SAS-flyget.
Det slutade med att hon försökte ta sig ut ur flygplanet – och tvingade övriga 161 passagerare att stanna i Grekland.
– Situationen eskalerade, säger Tonje Sund, på SAS presstjänst, till Aftonbladet.

Kvinna öppnade dörr i SAS-flyg i Grekland | Aftonbladet
Hoppas också hon blir ersättninsskyldig till de 160 paxen som kanske skulle till arbetet nästa dag etc..
 

Trox

Medlem
Vad händer med dessa nollor? Blir de avstängda från att flyga med SAS i framtiden? Avstängda från hela *A?

Flög en gång på en flight med en extremt stökig man ombord. Polisen tog honom vid ankomst. Till min förvåning skulle vi hem med samma flight. När han skulle checka in fick han verta att han aldrig var välkommen att flyga med aktuellt bolag, eller en rad andra bolag igen, och att han själv fick ordna med sin hemfärd.
 

adhoc76

Medlem
Blev nyfiken på hur man löser detta. Hur fungerar det med reparationer? Det står i en av artiklarna att SAS tekniker har lagat planet under natten. Jag antar att man måste ha flugit in både tekniker och en ny ”slide”. Undrar varifrån? Köpenhamn? Eller tar man hjälp av tekniker från annat bolag på närmare håll. Aten? Många frågor och nyfiken blir man ju.
 
Anv
Blev nyfiken på hur man löser detta. Hur fungerar det med reparationer? Det står i en av artiklarna att SAS tekniker har lagat planet under natten. Jag antar att man måste ha flugit in både tekniker och en ny ”slide”. Undrar varifrån? Köpenhamn? Eller tar man hjälp av tekniker från annat bolag på närmare håll. Aten? Många frågor och nyfiken blir man ju.
Änder man inte sliden igen?
Är den en engångsvara?
Trodde man rulla ihop den igen och möjligen bara ladda med nytt ”krut” för att blåsa upp den
 

Taggen

Medlem
Anv

Änder man inte sliden igen?
Är den en engångsvara?
Trodde man rulla ihop den igen och möjligen bara ladda med nytt ”krut” för att blåsa upp den
Ja, reparera är nog lite i överkant. Det är nog inte helt lätt att packa ihop den dock. 14:07 in i denna video börjar ett litet avsnitt om hur det fungerar. Detta är dock en 747 men de visar bl.a hur man viker ihop den. Naturligtvis något mindre slide på en A320 men troligen är principen densamma.

 
Ja, reparera är nog lite i överkant. Det är nog inte helt lätt att packa ihop den dock. 14:07 in i denna video börjar ett litet avsnitt om hur det fungerar. Detta är dock en 747 men de visar bl.a hur man viker ihop den. Naturligtvis något mindre slide på en A320 men troligen är principen densamma.


Ja vill minnas att jag läst eller sett något om att man viker ihop den igen, typ som man gör med en fallskärm.
Måste göras på rätt sätt och man behöver byta ut sprängämnet som gör att den blåser upp sig.
 

Taggen

Medlem
Ja vill minnas att jag läst eller sett något om att man viker ihop den igen, typ som man gör med en fallskärm.
Måste göras på rätt sätt och man behöver byta ut sprängämnet som gör att den blåser upp sig.
Fast det är väl inte sprängämne som i en airbag. Om man tittar på videon så är det snabbexpanderande gas det handlar om.
 

adhoc76

Medlem
Ja hur som helst är det ju en manöver som både kräver reservdelar och rätt kompetens. Det fordrar ändå en logistik. Bra gjort kan jag tycka att ordna detta så snabbt
 
Toppen