Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Swedestar

Medlem
Har SAS blivit väldigt sega med att betala tillbaka skatterna på avbokade poängresor? Bokade av för en vecka sedan men ser ingen kreditering på kortet ännu. Har för mig att det skett mer eller mindre direkt tidigare. Någon som upplever samma?
 

Tonton

Medlem
Har SAS blivit väldigt sega med att betala tillbaka skatterna på avbokade poängresor? Bokade av för en vecka sedan men ser ingen kreditering på kortet ännu. Har för mig att det skett mer eller mindre direkt tidigare. Någon som upplever samma?


Jag avbokade en SAS poängresa för någon vecka sedan och fick beskedet att skatterna skulle återbetalas i augusti..

ping @TrickyRick - du som beklagade dig över att SAS är sega med att betala tillbaka skatterna för dina bonusresor :p
 

Tolle

Medlem
Jag har precis nått upp till min livs första 2-4-1 check med AMEX och planerar nu på att maximera mina EB poäng på 2 st långresor. Tänkte bara kolla med er så jag tänkt rätt kring detta. I dagsläget har jag 170k EB poäng och 30-35k på ingång, jag har nyligen skaffat SAS MC Premium för alla dessa poängen är intjänade sedan september 2018 dvs jag når Fly Premium 200k inom kort.

Vi planerar att boka in resa för 2 vuxna och 1 infant för 2-4-1 checken till Seychellerna runt mars/april 2020. Dvs 105k poäng spenderade. Denna tänkte jag boka inom någon vecka. Påverkar det Fly Premium att jag spenderat hälften av de 200k eller är det bara intjäningen som räknas?

Sen tänkte jag lägga en bevakning på SAS Asien (helst Tokyo) och boka denna våren 2020 för en resa året därpå, innan sonen fyller 2 år i början av 2021. Dvs 120k EB på den. Är det något jag behöver tänka på här? Jag såg här om dagen att SAS MC Premium måste vara giltig vid resans tidpunkt, så vi får köra det kortet i 2 år nu.

En sista fråga: Vi kommer göra vår första flygning med sonen i september och vi vet inte riktigt hur han gillar att flyga än. Jag såg att ARN-SEZ finns i olika kombinationer med fler/färre mellanlandningar. Är det smartast att boka in den med kortast flygtid och ett byte, för att sedan ändra längre fram ifall det visar sig att det är lättare att köra flera mellanlandningar (och lounger för pappa:))?
 
Vi planerar att boka in resa för 2 vuxna och 1 infant för 2-4-1 checken till Seychellerna runt mars/april 2020. Dvs 105k poäng spenderade. Denna tänkte jag boka inom någon vecka. Påverkar det Fly Premium att jag spenderat hälften av de 200k eller är det bara intjäningen som räknas?

Nej det påverkar inte, det är bara intjäningen som räknas.
 
Har SAS blivit väldigt sega med att betala tillbaka skatterna på avbokade poängresor? Bokade av för en vecka sedan men ser ingen kreditering på kortet ännu. Har för mig att det skett mer eller mindre direkt tidigare. Någon som upplever samma?
Samma här, har inte ens fått mejl om att dom ska betala tillbaka något. Har ni andra det?
 
Jag har en resa bokad till EWR i Oktober med 2-4-1 och nu hittade jag EWR-ARN (i stället för EWR-CPH_ARN) i plus, hur kan jag ändra hemresan? Måste jag avboka hela resan och boka ny, kan jag göra en ombokning på sas.se?
 
Toppen