Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2019?

Tveket

Medlem
MrDollar:

Kalkylkerat på det men är ett ovanligt sparsamt år:) Mer in i portföljen och nöjessparkontot, så nej ingen 2-4-1 iår. Enda jag kan se är om det skulle bli mycket utlägg i tjänsten i höst men det förefaller inte troligt.

Har man "turen" att ha stor kvarskatt kan billhop vara ett bra sätt öka spend på AMEX, men inte alla förunnat!
 

Frisk78

Medlem
Som beräknat nådde jag första inom första vouchern inom första halvåret. Jag hade räknat på den andra vouchern vid 3:e kvartalet.
Nu råkade det bli lite mer spend än tänkt så 2-4-1 nummer 2 triggades för några dagars sedan. Så det blev en voucher tidigt i tredje kvartalet.
upload_2019-7-9_21-22-18.png
 

Tonton

Medlem
Voucher 1 avklarad i april
Voucher 2 avklarar i juli
Voucher 3 - cirka 60k kvar.

Spenden gick snabbare än planerat i år :)

Skulle egentligen behöva fler vouchers - poäng finns, är bokningssugen, men avsaknad av vouchers gör att jag håller igen.
 
För mig är problemet inverterat... har inte poäng så de räcker

Voucher 1 kom i juni på premium kortet.
Trodde jag bara skulle nå en det här året men har köpt två små lägenheter som båda behöver renoveras. Så nu är jag halvvägs till voucher 2 för året på det nya elite kortet.
Hoppas den ena lägenheten kommer betala av alla utgifter när den ska säljas (och resorna som blir) :p
 

adhoc76

Medlem
I inloggat läge, tryck på knappen ”saldo eurobonuspoäng”. Summan visas tillsammans med en text till höger.
 

MXP

Medlem
Nådde igår gränsen för voucher 2 på mitt elite. Spenden gick upp betydligt mer än jag trodde 2019 och det gick väl ungefär 3 månader snabbare än planerat. Frågan just nu är, vad gör man?
 

MrDollar

Medlem
Om du mäktar med 150' till så är det just nu kampanj när du ansöker om nytt SAS brandat Amex där du får 30.000 poäng efter spend på 45' inom 3 månader.
Kampanj: Ansök om SAS Amex Premium senast 11 Juli 2019 och få 30 000 extrapoäng i välkomstbonus | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Nådde igår gränsen för voucher 2 på mitt elite. Spenden gick upp betydligt mer än jag trodde 2019 och det gick väl ungefär 3 månader snabbare än planerat. Frågan just nu är, vad gör man?
 
Toppen