Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

jazzman

Medlem
Någon på plats i FCT på lö fm? Satsar på frukost och lunch innan flighten till MEX

Separat fråga men hur långt innan lyckades du hitta FRA-MEX? Jag har letat konstant senaste veckan och det är uppenbart att biljetter släpps med betydligt kortare tidshorisonter (1-3 dagar) jämfört med motsvarande tid förra året. Får bli is i magen som gäller för ett försök till resa nästa vecka...
 
Bokade måndag 1:a juli kl 09.00. Fanns åtminstone två platser, och tog dem båda.
Har följt LH F på awardfares i några veckor nu, släpps lite vid -14 men många fler 1-3 dagar innan.
 

JensE

Medlem
Är det några blackout dates för Lufthansa partner award?
Inom 14 dagar fönster för min avresa och inte ens på Lördag den 27:e har dom släppt några awardplatser alls i någon klass. Trots att F verkar helt tom.
Kod:
Flight Availability Search
Departing FRA on 07/30/19 12:00 fm ± 3 Day(s) for BOG
Flying LH   on booking class F       
Direct/Non-Stop Only


                                                                     Frequency
Flight        Stops  Depart             Arrive             Aircraft  Reliability     Available Classes
0 Connections
LH 542        0      FRA                BOG                346       Daily           F8 
                     07/27/19 2:30 PM   07/27/19 6:59 PM             55% / 23m
 

Canadien

Medlem
Är det några blackout dates för Lufthansa partner award?
Inom 14 dagar fönster för min avresa och inte ens på Lördag den 27:e har dom släppt några awardplatser alls i någon klass. Trots att F verkar helt tom.
Kod:
Flight Availability Search
Departing FRA on 07/30/19 12:00 fm ± 3 Day(s) for BOG
Flying LH   on booking class F      
Direct/Non-Stop Only


                                                                     Frequency
Flight        Stops  Depart             Arrive             Aircraft  Reliability     Available Classes
0 Connections
LH 542        0      FRA                BOG                346       Daily           F8
                     07/27/19 2:30 PM   07/27/19 6:59 PM             55% / 23m

Nej, men ibland släpps de närmre inpå än 14. Kolla varje dag så kan det öppnas.
 
Toppen