Senaste nytt

Uteblivna statuspoäng

brunte

Medlem
Inrikesflygning i C, mina möten är klara oväntat tidigt så jag är på flygplatsen i tid för att hinna med en tidigare flight. Inga problem med flytten. Efter någon vecka har jag fortfarande inte fått några poäng. Gör en retro-claim där jag påpekar att jag flyttades men får något goddag-yxskaft-svar om att jag inte var med på min bokade flight, tack och hej, läs reglerna.

Hur mycket är det rimligt att man ska behöva anstränga sig för att få vad man har betalat för? Inget fysiskt boardingkort och appen verkar inte lagra något, så vad gör man?
 

Tonton

Medlem
Inrikesflygning i C, mina möten är klara oväntat tidigt så jag är på flygplatsen i tid för att hinna med en tidigare flight. Inga problem med flytten. Efter någon vecka har jag fortfarande inte fått några poäng. Gör en retro-claim där jag påpekar att jag flyttades men får något goddag-yxskaft-svar om att jag inte var med på min bokade flight, tack och hej, läs reglerna.

Hur mycket är det rimligt att man ska behöva anstränga sig för att få vad man har betalat för? Inget fysiskt boardingkort och appen verkar inte lagra något, så vad gör man?

Har du inget boardingkort alls så är det svårt. Du var ju inte på din initialt bokade flight och du kan inte heller bevisa att du var på någon annan flight.

Boardingkortet är som ditt kvitto. Jag sparar alla mina i apple wallet.
 

brunte

Medlem
Har du inget boardingkort alls så är det svårt. Du var ju inte på din initialt bokade flight och du kan inte heller bevisa att du var på någon annan flight.

Boardingkortet är som ditt kvitto. Jag sparar alla mina i apple wallet.
Kanske det första boardingkortet på hundra tusen resor jag inte sparar och så blir det så här.
 

varva77

Medlem
Det verkar generellt fungera dåligt nu. Vet inte hur mycket utestående jag har nu som inte vill komma in. De senaste flighterna har jag varit tvungen att retroclaima och en gick inte med formuläret utan var tvungen att skicka Mail som iof gick bra.
Med det sagt skulle jag fortsätta tjata, förstår ärligt inte hur de kan hävda att man inte varit med på en flight? Sista scanningen när man går på, går den inte att logga och kolla upp????
 

Jönsson

Medlem
Alla flighter från Köpenhamn verkar strula med registreringen just nu. Fyra av sex flighter från CPH denna månad har behövts retroreggas. Ut från andra flygplatser har varit problemfria.
 

FilipJ

Medlem
Alla flighter från Köpenhamn verkar strula med registreringen just nu. Fyra av sex flighter från CPH denna månad har behövts retroreggas. Ut från andra flygplatser har varit problemfria.
Och jag har problem från andra. Inte fått MMX-ARN och ARN-GOT från förra veckan.
 
Flög BRU - CPH och CPH - MUC i början av juni; inga poäng registrerades.
ARN - BRU på samma bokning två dagar tidigare gick fint.
Retroclaim med webformuläret gav poäng på en gång.
 
SAS Turi - messenger är ett bra tips att införskaffa. Du får allehanda information om kommande flight och mycket annat om man ”frågar Turi”. En av dom bättre sakerna är att man även får en bagagetag om man nu har checkat in väskan.
Men boardingkortet finns oxå kvar i historiken, det hjälpte mig härom veckan när jag var tvungen att efterregistrera en resa.
 
Toppen