Sitter också med en sådan kupong och ska till och boka. Några resultat eller nyheter om hur det har gått?
Hur fungerar avbokning av bokning med "fri weekend"-kupong (svårtolkade villkor för dessa bokningar)? Vad gäller och får man tillbaka kupongen?
Det här ska bli spännande att se hur det går. Jag har en hyra nere i Zürich nu över helgen och hade bokat via gratis-länken. När jag hämtade ut bilen nu fick jag en bil i klass G. Jag minns inte vilken klass jag hade bokat men det är möjligt att det var den gruppen. Det fanns bara två att välja på och jag tyckte ju att så länge de dök upp på sidan skulle det vara lugnt. På den tiden jag bokade fanns det inte någon tjusig lista med tillåtna bokningsklasser heller som jag ser att det finns nu. G är givetvis inte en tillåten klass i Schweiz. Känns ju en smula oklart vad en ”mellan”-bil är för något som det står i vouchern.
När jag hämtade ut bilen tittade han bara på min voucher och sa att det inte behövdes. Jag ser dock att det finns en möjlighet att betala mellanskillnad om man vill ha en bil i en annan kategori. Undrar om jag kan komma undan med det åtminstone för att inte åka på att betala över 2500 för mina tre dagar...
Edit: I bekräftelsen står det inget pris ser jag nu. Men det var G-klass jag hade bokat. Vilken spännande överraskning det här kan bli känner jag.
Får också upp klasser som egentligen inte bör ingå så frågan är om man vågar boka. Hur gick det för dig och vad blev kostnaderna?
Är det kanske så att man har rätt till 1-2 uppgraderingar beroende på status och att man redan vid bokningen kan välja uppgraderad klass?
Jag har mailat 3 gånger till olika e-postadresser men fortfarande inte fått någon respons på mina mail. Så om någon har ett tips på e-postadress jag bör använda är det välkommet.
Min debitering hamnade på 264 CHF, alltså drygt 2500 för en tredagarshyra.
Jag önskar det var så att man bara får upp de bilar som ingår i erbjudandet men min erfarenhet hittills på mitt enda försök motsäger det. Det är väldigt otydligt också när inget pris skrivs ut på varken beställningssidan eller bekräftelsen utan det får man veta först i efterhand när kvittot kommer.
Avbokningarna kunde jag inte göra online utan behövde ringa kundtjänst.
Ring till vanliga kundtjänst och klaga.
Det är först när de lagt in kupongkoden på stationen som priset reduceras, och då ska de stå 0
Om man ringer och bokar ser de vilka bilar man har rätt att boka, ofta helt andra än de som visas på internet.