Senaste nytt

Diverse frågor om Singapore Airlines & The Private Room

Lipstick

Medlem
Hej.
Har vår retur rutt DPS-SIN-CPH.
Åker C till SIN o sedan F till CPH.
Har 8 h i sin.
Funderar på city tour men är tveksam till det. Är det värt det?
Kan man underhålla sig i Private room i ca 7 h?

Jag tycker att 8 timmar i TPR är för mycket (varit där 3 gånger). Förvisso fin champagne, bra service och lugnt men that's it. Har du mycket jobb att göra, stanna kvar, de har bra wifi. Annars, ifall du/ni inte landar jättesent, åk tex till Gardens by the Bay, eller till Orchard Road bara för att promenera runt. Taxi är del billigt i Singapore.
 

Gargamel

Medlem
Jag tycker att 8 timmar i TPR är för mycket (varit där 3 gånger). Förvisso fin champagne, bra service och lugnt men that's it. Har du mycket jobb att göra, stanna kvar, de har bra wifi. Annars, ifall du/ni inte landar jättesent, åk tex till Gardens by the Bay, eller till Orchard Road bara för att promenera runt. Taxi är del billigt i Singapore.
Jag skulle säga tvärtom, taxi är dyrt och tunnelbanan är ofta betydligt snabbare. Jag rekommenderar även att testa på någon food court, Singapore har street food i världsklass.
 
Taxi i Singapore är dyrt om man jämför med andra Sydostasiatiska länder, men billigt jämfört med Sverige och västvärlden. Med 8 timmar på Changi och tillgång till Private Room hade jag planerat in två stycken brakmåltider med massor med Champagne och tiden emellan hade jag spenderat antingen vid poolen ( https://www.businessclass.se/forum/threads/rooftop-pool-i-transitområde-på-changi-flygplats.90760/ ) eller spanat in det nybyggda Jewel ( https://www.businessclass.se/forum/...r-nya-changi-jewel-airport-i-singapore.21665/ ) och skrivit en recension om det här på BC.
 

squeezen

Medlem
Ingen som ens tycker det är värt nyttja transit hotell och dess open air pool? Det, deras gym och egna lounge kommer jag och frun nyttja om dryga veckan. Varit SIN ex antal ggr och måste lämna DPS med SQ flighten.

Dessutom finns bio på SIN.
Jag hade aldrig begett mig till stan o svettats iaf.,
 

Gargamel

Medlem
Ingen som ens tycker det är värt nyttja transit hotell och dess open air pool? Det, deras gym och egna lounge kommer jag och frun nyttja om dryga veckan. Varit SIN ex antal ggr och måste lämna DPS med SQ flighten.

Dessutom finns bio på SIN.
Jag hade aldrig begett mig till stan o svettats iaf.,
Enligt mig kan man aldrig vara i Singapore för många gånger :) Dock så är det en annan femma vid transit och hur lång tid man har på sig.
 
Hörde något rykte att SQ genom åren har lagt undan flaskor med ädel champagne som serverats ombord (när lagret blivit otillräckligt för kontinutet ombord) och nu har en "vinkällare" som de ibland plockar fram flaskor och bjuder på i Private Room. Främst gäller detta rätt frekvent återkommande kunder då.

Det är bara ett rykte jag hört och kan inte bekräfta. Men de kanske någon annan kan?

Åker själv om 4,5 vecka så skall försöka kolla lite då :)
 

JohnnyWilde

Medlem
Hörde något rykte att SQ genom åren har lagt undan flaskor med ädel champagne som serverats ombord (när lagret blivit otillräckligt för kontinutet ombord) och nu har en "vinkällare" som de ibland plockar fram flaskor och bjuder på i Private Room. Främst gäller detta rätt frekvent återkommande kunder då.

Det är bara ett rykte jag hört och kan inte bekräfta. Men de kanske någon annan kan?

Åker själv om 4,5 vecka så skall försöka kolla lite då :)
Det stämmer så till Vida att när jag råkade nämna att Dom inte är en favorit så trollades det fram en flaska Piper heidsieck cuvee rare.
Bra och fräsch!
 

NTA

Medlem
Hörde något rykte att SQ genom åren har lagt undan flaskor med ädel champagne som serverats ombord (när lagret blivit otillräckligt för kontinutet ombord) och nu har en "vinkällare" som de ibland plockar fram flaskor och bjuder på i Private Room. Främst gäller detta rätt frekvent återkommande kunder då.

Det är bara ett rykte jag hört och kan inte bekräfta. Men de kanske någon annan kan?

Åker själv om 4,5 vecka så skall försöka kolla lite då :)
Det stämmer.
 

Per N

Medlem
Private Room för en månad sedan

20190706_190823.jpg
 
Toppen