Senaste nytt

Hjälp! Denied boarding Air France

JimmyH

Medlem
Lite andra prioriteringar ny , är i Tours på festival :)
Vi kom dock fram till CDG mindre än 2 timmat försenade så får kolla när jag kommer hem gur man kan göra med dom vouchers som vi fick.

20190705_111137.jpg
 

JimmyH

Medlem
Måste ge Air France att dom var snabba att svara men jag köper inte deras svar om att dwt var utanför deras kontroll.

Thank you for your communication dated 8 July 2019, regarding your flight AF1353, on 4 June 2019. I am sorry to learn that you were unable to travel as planned.

We would like to inform you that your flight was cancelled due to restrictions put forward by the Air Traffic Control (ATC). We do acknowledge and regret the impact they have on the schedules of our passengers. Please accept our sincere apologies for the inconveniences.

However, please allow me to inform you that such situations are considered beyond the control of the airline and do not fall under the purview of the existing legislations. Hence, I would have to respectfully deny for your compensation.

While I am sorry that this response may not meet your approval, however, I hope of you would understand the reasoning behind this and we look forward to welcoming you on-board our flights in the near future.

Yours sincerely,

Miss Baguette
Customer Care Europe
 

Nemo

Medlem

JimmyH

Medlem
Planet som vi skulle ha åkt med var försenat men den verkliga anledning till att vi inte fick plats var att dom bytt plan ( har bekräftat att så var fallet).

Fick för övrigt exakt samma respons igen dock var det Mr Baugette som svarade nu...
Helt klart ett standardsvar/automatiskt, troligen har dom inte ens läst svaret.
 

Berglund

Medlem
Fick för övrigt exakt samma respons igen dock var det Mr Baugette som svarade nu...
Helt klart ett standardsvar/automatiskt, troligen har dom inte ens läst svaret.
Skicka igen!

Därefter registrerar du ärendet hos någon av ”ambulansjägarna”, exempelvis AirHelp som har hjälpt mig att vinna mot AirFrance ett antal gånger.
 

JimmyH

Medlem
Efter ett par egna försök till som inte ens besvarades så anlitade jag flightright den 9/9 och idag ramlade det in 750 EUR -25% på kontot. Summan är inte så viktigt utan jag är mest nöjd med att dom inte kommer undan med det så ni som sitter i samma sits ge inte upp!
 

Robert flysas

Moderator
Efter ett par egna försök till som inte ens besvarades så anlitade jag flightright den 9/9 och idag ramlade det in 750 EUR -25% på kontot. Summan är inte så viktigt utan jag är mest nöjd med att dom inte kommer undan med det så ni som sitter i samma sits ge inte upp!

Vad bra att du äntligen fick rätt och att du skriver hur du gjorde när Air France inte ville ge efter. Det ger andra ”energi” att gå vidare och inte ge efter!!
 
Toppen