Senaste nytt

Min laptop går inte att ladda på flygplan

Flytoheaven

Medlem
Jag har en HP Spectre x360 med en 135W laddare. Har inte lyckats att ladda den på något flygplan än. Överbelastningsskydden skjuter alltid i uttagen. CC säger att min dator är för ny och kraftfull.
Är uttagen verkligen så klena på flyg? Är helt 100% säker på att det inte är något fel på min adapter då jag laddar datorn varje dag i 230V 50Hz uttag. Har även provat den enstaka ggr i 110V 60Hz uttag utan problem.
Någon annan som har erfarenhet i detta ämne?
 

Canadien

Medlem
Senaste generationen ska klara 200W

https://www. astronics.com/advanced-electronic-systems/110vac-usb-content-page

Men kan tänkas att den äldre som säkert finns ute på planen har lägre spec.
 

MrDollar

Medlem
Är 135W laddaren den som följde med datorn som ny?
Jag har en EliteBook x360 G4 den har "bara" 65W laddare med, inget problem att ladda den.
Pröva att få tag i den här, eller liknande, den bör fungera till din laptop:
https://store.hp.com/us/en/pdp/hp-usb-c-travel-power-adapter-65w

Jag har en HP Spectre x360 med en 135W laddare. Har inte lyckats att ladda den på något flygplan än. Överbelastningsskydden skjuter alltid i uttagen. CC säger att min dator är för ny och kraftfull.
Är uttagen verkligen så klena på flyg? Är helt 100% säker på att det inte är något fel på min adapter då jag laddar datorn varje dag i 230V 50Hz uttag. Har även provat den enstaka ggr i 110V 60Hz uttag utan problem.
Någon annan som har erfarenhet i detta ämne?
 

fcx

Medlem
Halvt OT, men jag investerade 199 kr i en USB-C laddare på runt 50W. Den klarar att ladda en modern dator i ungefär samma takt som den laddas ur, och är inga problem på flygplan etc. Den är liten och lätt och laddar telefonen och paddan så den har ersatt alla mina andra laddare och följer med överallt.
 

RobHK

Medlem
Menar du att du kan ladda laptop batteriet via ett usb uttag? Det kan man nog bara göra på senaste modellen laptops.

Något tips för oss som fortfarande har ett speciellt uttag (i mitt fall Dell laptop) och vill ladda på flyget?
 
Menar du att du kan ladda laptop batteriet via ett usb uttag? Det kan man nog bara göra på senaste modellen laptops.
Yes, nyare laptops har ofta möjlighet att ladda genom USB-C kontakt - vilket även är samma kontakt man använder för att ladda senaste generationen Android-mobiler. Det är extremt bekvämt och minimerar verkligen antalet kablar/kontakter som behövs. Pro-tip: det är reversibelt flöde, så det går utmärkt att plugga in sin mobil usb-c -> usb-c och ladda från datorn.
 

ekf

Medlem
Menar du att du kan ladda laptop batteriet via ett usb uttag?
Kanske värt att poängtera att uttaget du kopplar datorn till också behöver stödja detta, om man inte kör med en nätadapter med stöd för USB-C PD (Power Delivery)
 
Toppen