Senaste nytt

Holliday in i Gdansk

MrDollar

Medlem
Tog en för laget och lade 3 sekunder på google.se som ts inte orkade :)

https://www.ihg.com/holidayinn/hotels/us/en/gdansk/gdncc/hoteldetail

OPENING SOON! Book the Holiday Inn Gdansk - City Centre now for stays from July 5, 2019 onwards.

Holiday Inn® Gdansk - City Centre is located on the Granary Island, a unique urban concept assembled by the mouth of Motlawa river on the famous Wyspa Spichrzow. Wake up to the magnificent view of Historical Gdansk and explore what the top Baltic destinations in Europe has to offer.

You will be charmed by the view from your room - wake up to the sight of the beautiful Motlawa river, yachts marina, the famous medieval port crane, rotary pedestrian bridge, ferries wheel, restaurants and pubs at your fingertips. Over the centuries, Gdansk has been a city of kings, merchants, tourism and the cradle of the Polish Solidarity movement, which led to the fall of Communism. Today Gdansk combines attractions for tourists, sports enthusiasts and business guests.

Enjoy a morning stroll around the Old Town, stop by the famous Neptune Fountain and Golden Gate to admire the historical architecture. For our guests willing to further their experience of Gdansk, the internationally known European Solidarity Centre, World War II Museum, Polish Baltic Philharmonic and Shakespeare Theatre, are just a stroll away from your hotel. If you enjoy water sports or relaxing by the beach – the widest Stogi beach is just 20 minutes away and accessible by fast train, tram or taxi. Holiday Inn Gdansk City Centre is conveniently located for guests traveling by airplane

OK.

Har du någon mer info? Någon länk, citat, information om var i Gdansk etc?

Känns som det finns potential för mer utfyllnad i huvudinlägget ;)
 
Tog en för laget och lade 3 sekunder på google.se som ts inte orkade :)

https://www.ihg.com/holidayinn/hotels/us/en/gdansk/gdncc/hoteldetail

OPENING SOON! Book the Holiday Inn Gdansk - City Centre now for stays from July 5, 2019 onwards.

Holiday Inn Gdansk - City Centre is located on the Granary Island, a unique urban concept assembled by the mouth of Motlawa river on the famous Wyspa Spichrzow. Wake up to the magnificent view of Historical Gdansk and explore what the top Baltic destinations in Europe has to offer.

You will be charmed by the view from your room - wake up to the sight of the beautiful Motlawa river, yachts marina, the famous medieval port crane, rotary pedestrian bridge, ferries wheel, restaurants and pubs at your fingertips. Over the centuries, Gdansk has been a city of kings, merchants, tourism and the cradle of the Polish Solidarity movement, which led to the fall of Communism. Today Gdansk combines attractions for tourists, sports enthusiasts and business guests.

Enjoy a morning stroll around the Old Town, stop by the famous Neptune Fountain and Golden Gate to admire the historical architecture. For our guests willing to further their experience of Gdansk, the internationally known European Solidarity Centre, World War II Museum, Polish Baltic Philharmonic and Shakespeare Theatre, are just a stroll away from your hotel. If you enjoy water sports or relaxing by the beach – the widest Stogi beach is just 20 minutes away and accessible by fast train, tram or taxi. Holiday Inn Gdansk City Centre is conveniently located for guests traveling by airplane
Visste att ngn skulle ta en för laget :)
Tack broder ;)

Har bokat en stay. I will be back.
Har haft Sheraton i Sopot (ett av mina favorithotell) de senaste 20 resorna men nu är jag nyfiken på ett IHG i Gdansk.
 
Jag måste säga att det blev 11/10.
Hade förväntat mig en ordinär Holliday men jag blev väldigt överaskad av smakfullheten i design. "Allt" genomsyrades av hav och kaj dvs sjötema. Rummet hade en hel del roliga finesset som t.ex rockhängaren. T.om en liten soffa fanns i det enkla rummet vilkey inte är ovsnligt men här fanns det även matchande tanke på kuddarna och ljuskällan. Perfekt att chilla i med en öl och film på paddan.
Tom väghängare har sjötema.
Jag brukar vara emot när man har schampo och tvål i pump då de brukar lukta gammal torgalkis men här var det en fräsch citrus/kaffurlime doft som förde tankarna till asien.
Sängen var fast vilket jag gillar.
Personal super och läget = perfekt. 5-10 min till ett väldigt tätt mat/öl och sitta ute.
Rdaisson ligger nästan vägg i vägg.
Jag kommer att bo här hädanefter.
cec678fbf9dfcfb323df9de426f35d3a.jpg
23dfc79c8b67c83eec5258dc60fa71cb.jpg
55ab653a5245c5338ccd25da93b7e23d.jpg
37f2031f8ec8627e4baca2936a4dba3e.jpg
05eea453d883d2598177f03619eef80c.jpg
383d5fe316dabaabf43b3c03e8569b2b.jpg
b464d03dde6834a4fb6cdad623223fdb.jpg
4b269c33f0f4dec22b3ec276b4087398.jpg
864404145a7cae352bf943aa2a1d8a52.jpg
62c69e81fd44283e90dd02b2fbeaf90f.jpg
37467f03bfc2512a41da777e29449822.jpg
4eade4d3f51ee5b732234cd8918d9dbb.jpg
7681d7af0ebaeb483e28844a662d8ebd.jpg
23c11dcd57f912512e2157777ef76d15.jpg
c9165478d1718f9a3cba82c163986682.jpg
77f42f5468eeff04fce1b2b87736a18b.jpg
28474565e4485f50f50df37cccbbe24a.jpg
56802d6c56018065ab0130955bd7d54f.jpg
 
tack för tips och recension! bokade 4 nätter på deras opening offer för en minisemester i Gdansk med omnejd. Återkommer med intryck senare i sommar :)
 
åter från besöket i Gdansk, vi hade en trevlig vistelse på Holiday Inn.
Som innehavare av IHG Platinum fick vi uppgradering till hörnrum med utsikt på vån 5, hade bokat billigaste rumskategorin.

Dåligt:
- parkeringen (ej klar förrän om ett par månader, fick ingen info om detta innan utan först vid check-in. Det går f.n. att parkera gratis på gatan i området men kändes lite olustigt då det är ett byggområde och var inofficiellt, gick iaf bra till slut)
- majoriteten av handdukarna var fabriksnya, ej tvättade innan första användning
- frontdesk-staff var gröna, så det blev lite rörigt ibland och bemötandet var lite stelt
- dåligt utformat och utrustat gym
- housekeeping lite ojämn

Bra:
+ Läget är verkligen utmärkt
+ nytt och fräscht (tror ingen hade bott i vårt rum innan)
+ bra frukost (finns egg station som dock inte var bemannad under hela frukosttiden så missade den första morgonen. Finns även våffeljärn för egen gräddning)
+ snabba hissar
+ bra service i restaurang och barer
+ kul design av lobby etc

frukost, nice touch med honungstavla
IMG-7709.JPG
nyttigt och onyttigt
IMG-7719.JPG
dåligt gym
IMG-7708.JPG
resten av gymmet, eller fitness studio som frontdesk påpekade att det hette
IMG-7707.JPG
utsikt från skybar
IMG-7714.JPG
finfika i skybar
IMG-7733.JPG
 
åter från besöket i Gdansk, vi hade en trevlig vistelse på Holiday Inn.
Som innehavare av IHG Platinum fick vi uppgradering till hörnrum med utsikt på vån 5, hade bokat billigaste rumskategorin.

Dåligt:
- parkeringen (ej klar förrän om ett par månader, fick ingen info om detta innan utan först vid check-in. Det går f.n. att parkera gratis på gatan i området men kändes lite olustigt då det är ett byggområde och var inofficiellt, gick iaf bra till slut)
- majoriteten av handdukarna var fabriksnya, ej tvättade innan första användning
- frontdesk-staff var gröna, så det blev lite rörigt ibland och bemötandet var lite stelt
- dåligt utformat och utrustat gym
- housekeeping lite ojämn

Bra:
+ Läget är verkligen utmärkt
+ nytt och fräscht (tror ingen hade bott i vårt rum innan)
+ bra frukost (finns egg station som dock inte var bemannad under hela frukosttiden så missade den första morgonen. Finns även våffeljärn för egen gräddning)
+ snabba hissar
+ bra service i restaurang och barer
+ kul design av lobby etc

frukost, nice touch med honungstavla
Visa bifogad bild 95728
nyttigt och onyttigt
Visa bifogad bild 95729
dåligt gym
Visa bifogad bild 95730
resten av gymmet, eller fitness studio som frontdesk påpekade att det hette
Visa bifogad bild 95731
utsikt från skybar
Visa bifogad bild 95732
finfika i skybar
Visa bifogad bild 95733
Håller med om personalen men det är nytt så jag reflekerade inte över det.
Jag tror att när hela området är färdigbyggt så kommer det att lyfta sig ännu mer :)
 
Toppen