Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Maja

Medlem
Förtydligande, alltså flygplatskoder som gäller som @Tonton visar ovan. Såg i @Maja bild det var valt Europe som utgångspunkt.
Det förstod jag, men tack för förtydligandet. Hade varit toppen om det gått att trigga en custom search med ”Europe” som start istället för varje enskild flygplats. Ja, ja, man kan inte få allt.
 

squeezen

Medlem
skumt, kollade upp att press boka Air China first class på FRA-PEK under ett antal dagar i Januari, Talinn hävdar att de endast ser en plats i C och F på alla dagar... i Awardfares syns massor av C och åtminstone 2 F på flera dagar...
Vad kan detta vara?
Vill boka om till något annat längre fram men ämnade koppla på det på en bokning som redan har F på annan sträcka så därför hade det varit bra med Air China F som "sämsta val" säkrat.

Ping @TrickyRick @pqvst

edit: denna visas:
SQ974 SIN BKK 2020-01-09 13:10 2020-01-09 14:35 2:25 Airbus A330-300 (9) (8)

dvs 9 eco och 8 biz, Tallinn ser 0 i business så ytterligare missmatch verkar det som.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
skumt, kollade upp att press boka Air China first class på FRA-PEK under ett antal dagar i Januari, Talinn hävdar att de endast ser en plats i C och F på alla dagar... i Awardfares syns massor av C och åtminstone 2 F på flera dagar...
Vad kan detta vara?
Vill boka om till något annat längre fram men ämnade koppla på det på en bokning som redan har F på annan sträcka så därför hade det varit bra med Air China F som "sämsta val" säkrat.

Ping @TrickyRick @pqvst

Konstigt - SAS visar flera platser i Business på flera dagar. Exempel nedan:

Screenshot 2019-07-03 at 11.31.04.png


SAS visar aldrig F i sina resultat, men det brukar stämma överens med både United och LifeMiles, iaf när de alla visar så lika resultat.
 
Vill bara smyga in en nybörjarfråga här om det är ok :)
Aktiverar snart min första 2-4-1 någonsin och undrar om jag bör gå med i awardfare för att hitta SAS business-resor eller duger typ travelhacks? Förstår inte riktigt skillnaden.
 
Vill bara smyga in en nybörjarfråga här om det är ok :)
Aktiverar snart min första 2-4-1 någonsin och undrar om jag bör gå med i awardfare för att hitta SAS business-resor eller duger typ travelhacks? Förstår inte riktigt skillnaden.
Är ju i slutändan vilken typ av resor du ska hitta. Många kan du söka via SAS egna sökmotor för award o Star Alliance resor. Är framförallt first o vissa andra bolags business (singapore, Avianca m.fl.) som ej hittas där.
 
Är ju i slutändan vilken typ av resor du ska hitta. Många kan du söka via SAS egna sökmotor för award o Star Alliance resor. Är framförallt first o vissa andra bolags business (singapore, Avianca m.fl.) som ej hittas där.

Ok tack. Usa eller Asien med SAS business men även annan bra business duger. Så, rätt flexibelt men bör helst försöka landa på sportlov/påsklov/nån typ av lov så det kanske är det svåra..
 
Toppen