Senaste nytt

American Express Platinum - Hotellstatus

Gargamel

Medlem
Nu ska jag inte eg uttala mig, men i egenskap av ny innehavare märkte jag också att antalet förmåner sjönk från 9 till 8, eftersom jag maniskt uppdaterar sidan varje dag (what the hell Radisson varför ska de ta sån jävla tid när Marriot/Hilton löser på 1-2 dagar).

Jag tror det var någon sorts golf-förmån som försvann? Gissningsvis inte så många som nyttjade den?

Korrekt det är golf relaterade förmånen som är borta.
 

Fredrik K

Medlem
Jag lyckas inte heller enrolla i något program förövrigt. Får bara "Something is wrong with our service right now come back later" På samtliga benefits-grejerna

Jag ringde och plat-supporten skulle fixa hilton+marriot men en vecka senare har jag inte fått varken grön checkbox eller uppdaterad status på mina hotellkonton. Oklart också hur det ligger till med priority-pass, jag är nybliven kortägare och bör ha blivit automatenrollad men oklart hur lång tid det bör ta? :O Mitt reseår började intensivt i augusti med ett frenetiskt flängande överallt så vore gött att ha manegen krattad tills dess.
 

ocr123

Medlem
Kan tilläggas att det är helt omöjligt att gå med i avis preferred också. Amex hänvisar till avis och avis svarar aldrig.
 

ocr123

Medlem
Har du mailat AVIS, det finns en adress för dessa ärenden, och de löser det på ca. en vecka.

EK
Har inte fått svar därifrån. Gick med som eurobonusmedlem istället. Ger tydligen samma förmån som med platinum.

Dock fortfarande väldigt irriterande att tjänsten/samarbetet inte fungerar.
 

Gargamel

Medlem
Jag lyckas inte heller enrolla i något program förövrigt. Får bara "Something is wrong with our service right now come back later" På samtliga benefits-grejerna

Jag ringde och plat-supporten skulle fixa hilton+marriot men en vecka senare har jag inte fått varken grön checkbox eller uppdaterad status på mina hotellkonton. Oklart också hur det ligger till med priority-pass, jag är nybliven kortägare och bör ha blivit automatenrollad men oklart hur lång tid det bör ta? :O Mitt reseår började intensivt i augusti med ett frenetiskt flängande överallt så vore gött att ha manegen krattad tills dess.
Gäller det för extrakortet eller är det för ditt huvudkort?
 

Fredrik K

Medlem
Gäller det för extrakortet eller är det för ditt huvudkort?

Mitt huvudkort. Däremot tror jag detta har att göra med att jag redan sen gammalt har ett EB Elite-kort på mitt konto. Min fru fick extrakortet och hon hade inget EB Elite via mig utan platinum-kortet är helt själv på inlogget. Hon kunde söka och fixa allting utan problem. Så det verkar vara kombon att man har fler kort på samma konto som gör att onlineportalen inte funkar. Kollade med en kollega som hade samma fenomen också.
 

Tonton

Medlem
Mitt huvudkort. Däremot tror jag detta har att göra med att jag redan sen gammalt har ett EB Elite-kort på mitt konto. Min fru fick extrakortet och hon hade inget EB Elite via mig utan platinum-kortet är helt själv på inlogget. Hon kunde söka och fixa allting utan problem. Så det verkar vara kombon att man har fler kort på samma konto som gör att onlineportalen inte funkar. Kollade med en kollega som hade samma fenomen också.

Jag har Premium + Elite själv samt Platinum som extrakort.

Inga problem för mig att hålla på med onlineportalen.
 
Toppen