Senaste nytt

Thai första klass faktainsamling

squeezen

Medlem
Hej, då det finns färre och färre bolag som tillhandahåller first och det dessutom blir mer och mer svårt att lista ut när/om platser finns så tänker jag att vi kan dedikera denna tråd till fakta om Thai first class, likt det finns en Singapore airlines.

Datum för sökning 20190701:
Sträcka: CDG-BKK
2019-07-03 finns 5 platser, EF visar F5
2019-07-04 finns 1 plats, EF visar F6
2019-07-11 finns 0 platser EF visar F9
2019-07-17 finns 1 plats, EF visar F4

Just denna koll visar på stor oregelbundenhet...
 

Tonton

Medlem
Hej, då det finns färre och färre bolag som tillhandahåller first och det dessutom blir mer och mer svårt att lista ut när/om platser finns så tänker jag att vi kan dedikera denna tråd till fakta om Thai first class, likt det finns en Singapore airlines.

Datum för sökning 20190701:
2019-07-03 finns 5 platser, EF visar F5
2019-07-04 finns 1 plats, EF visar F6
2019-07-11 finns 0 platser EF visar F9
2019-07-17 finns 1 plats, EF visar F4

Just denna koll visar på stor oregelbundenhet...

Vilken rutt kollar du?

dessutom blir mer och mer svårt att lista ut när/om platser finns

Hur har det blivit mer svårt? Platsåtgången har dragits åt, men det har inte blivit svårare att söka platserna...

Här har du, med en enkel sökning, all tillgång CDG/FRA/LHR-BKK i Thai First 1 Juli-30 september.

källa: går inte att länka - men Awardfares.com
Just nu finns det totalt 43 platser utspritt på 25 flighter dessa datum.
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Fast Thai F visas väl som vanligt på Uniteds awardsök? Även om de inte släpper så många stolar längre
 

squeezen

Medlem
Vilken rutt kollar du?



Hur har det blivit mer svårt? Platsåtgången har dragits åt, men det har inte blivit svårare att söka platserna...

Här har du, med en enkel sökning, all tillgång CDG/FRA/LHR-BKK i Thai First 1 Juli-30 september.

källa: går inte att länka - men Awardfares.com
Just nu finns det totalt 43 platser utspritt på 25 flighter dessa datum.
CDG-BKK.

Svårare än innan då det är väldigt oregelbundet när platser släpps och om de släpps alls.

Förr (läs 6 månader sedan eller mer) fanns det väldigt gott om platser, väldigt lång tid fram dessutom. Nu verkar inte alls finnas mycket långt fram.
 

squeezen

Medlem
Fast Thai F visas väl som vanligt på Uniteds awardsök? Även om de inte släpper så många stolar längre
Ja, det är ju dock väldigt ifall de släpper platser när de säljer 4, men släpper 0 när de säljer 9.

Eftersom man inte kan boka typ ett år i förväg längre vill man kanske hålla kolla på datum och om
En korrelation med EF finns för att ev styra resan till vissa datum.

Som att i SQ var F4 på CPH-SIN en väldigt bra indikation på ev 2 lediga awards osv.
Jag vill se om ett mönster finns med THAI eller det är helt random.
 
Ja, det är ju dock väldigt ifall de släpper platser när de säljer 4, men släpper 0 när de säljer 9.

Eftersom man inte kan boka typ ett år i förväg längre vill man kanske hålla kolla på datum och om
En korrelation med EF finns för att ev styra resan till vissa datum.

Som att i SQ var F4 på CPH-SIN en väldigt bra indikation på ev 2 lediga awards osv.
Jag vill se om ett mönster finns med THAI eller det är helt random.

Jag bokade nyss en resa i vinter med Thai, bokade i ekonomi. Enligt Tallin så släpper Thai på platser 0-60 dagar mellan Europa och Asien (och tvärt om).
 

squeezen

Medlem
Trodde ett tag på blackout på sommaren men så är det ju inte uppenbarligen, kanske släpps platser sent bara.
 
Toppen