Senaste nytt

Välja sittplats för resesällskap kostar pengar trots guld-status?

Big Birger

Medlem
Jag har EBG-status, och har tidigare vad jag minns kunna välja platser även åt mitt resesällskap (i samma bokning) utan att det har kostat extra.

Nu bokade jag precis en resa till Köpenhamn i economy med SAS över dagen från Stockholm i september för mig och några kollegor, och då kunde jag välja plats utan kostnad för min del. Men så snart jag placerat en av mina kollegor dök det upp 79 kr i avgift per person och flight.

Är detta något nytt? Har ett bestämt minne av att jag kunnat välja platser tidigare utan kostnad även för kollegor.
 

aldrighemma

Medlem
Är detta något nytt? Har ett bestämt minne av att jag kunnat välja platser tidigare utan kostnad även för kollegor.
Det har alltid varit gratis för alla i samma bokning så vitt jag vet. Jag gjorde just en liten provbokning av en inrikesresa och för mig så var det fortfarande gratis att seata resesällskapet utan status. Kan möjligtvis vara skillnad att jag är EBD, men i så fall så är det något nytt som inte har kommunicerats.
 

Big Birger

Medlem
Testade att gå in på sas.se igen via "mina bokningar". Då gick det att välja platser för alla. Skumt. Så det var väl något i själva bokningen som strulade. Har förstått att det inte är helt ovanligt vad gäller att välja platser i andra sammanhang.
 

crown

Medlem
Jag har EBG-status, och har tidigare vad jag minns kunna välja platser även åt mitt resesällskap (i samma bokning) utan att det har kostat extra.

Nu bokade jag precis en resa till Köpenhamn i economy med SAS över dagen från Stockholm i september för mig och några kollegor, och då kunde jag välja plats utan kostnad för min del. Men så snart jag placerat en av mina kollegor dök det upp 79 kr i avgift per person och flight.

Är detta något nytt? Har ett bestämt minne av att jag kunnat välja platser tidigare utan kostnad även för kollegor.

Råkade ut för samma, men gick vidare och i "kassan" så var samtliga platsval gratis. Så troligen en bugg just i interfacet där man väljer platser.
 
Toppen