Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

ZZZebra

Medlem
Jag bokade 1A på BR68 den 17/8-18. Dock bokade jag 15/8-18 så alla platser kanske var släppta då.

Semilive: Stockholm - Singapore | Sida 12 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag har läst din utmärkta Trip Report, den och några andra recensioner där alla verkar väldigt nöjda med Eva Air gjorde att jag bokade upp LHR-TPE med dem. Funderade lite av val på returen, först lutade det åt Eva Air tillbaka till Wien med Eva Air B787, men tiderna passade bättre för valen mellan TPE-BKK-ARN eller TPE-PVG-FRA-ARN, TG C 77W eller LH C 388 (med möjlighet till First). Men just nu är TG bokade.
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Singapore Airlines, Thai
Kabinklass: First/Business
Pris: 190.000 miles per person + 7524 SEK i skatter och avgifter
När: Aug 2013
Bokad: Mars 2013

Frankfurt - Tokyo Narita Lufthansa Business
Tokyo Narita - Manila NH Business
Manila - Singapore SQ First
Singapore - Jakarta SQ First

Hemresa

Singapore - Manila SQ First
Manila - Bangkok TG Business
Bangkok - Tokyo Haneda TG First
Tokyo Narita - Frankfurt NH First
Minns du hur du hittade tillgänglighet på Singapore-Manila?
 
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS, All Nippon Airways, Singapore Airlines, Thai Airways och Lufthansa
Kabinklass: Plus, First Class, Business Class, Suites, Suites, Business Class, First Class och Economy på sista benet.
Avreseort: Stockholm
Destination: Auckland
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 142 500 poäng + Amex 2for1 kupong
Skatter&avgifter (per person): 2319 SEK inklusive SAS service arvode.
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): December 2019
Bokad: Januari 2019

Då var 2019 års jul och nyårsresa bokad. Denna gång går resan till Nya Zeeland som har stått högt på min bucket list. Lyckades knipa en plats i First Class på Singapore Airlines A380 med gamla Suites som går på denna rutt. ANA First fanns på FRA-HND som jag hoppas på att kunna boka om till Lufthansa First när/om det öppnas upp. Lufthansa flyger både från Frankfurt och München med First under denna period, så förhoppningsvis är chanserna goda. Övernattning + heldag i Tokyo på utresan och övernattning + heldag i Singapore på hemresan.

Sista sträckan hem går via Frankfurt i Thai Airways First. Första gången i First på Thai, vilket ska bli spännande att prova. Resans antiklimax är dock den sista sträckan från Frankfurt till Arlanda i Economy och med ett 10-timmars layover i Frankfurt. Hoppas på att kunna boka om den till SAS när platserna släpps.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Hur gick du tillväga för att hitta lediga platser på Singapore-Auckland?
 
En spontanbokning för att hälsa på min dotter som bestämde sig för att hon inte ville hem igen då semestern var slut :eek:

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, Singapore Airlines, Thai Airways
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: Sundsvall
Destination: Denpasar, Indonesien
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw (origin)
Antal poäng (per person): 97 500 + 1st Amex voucher
Skatter&avgifter (per person): 1650 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Juli 2019
Bokad: Juli 2019


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Många segment blir det:
SDL-ARN: SK plus
ARN-FRA: LH C
FRA-PVG: LH F :D (och 5 timmar FCT...)
PVG-SIN: SQ C
SIN-DPS: SQ C
DPS-SIN: SQ C
SIN-BKK: SQ C
BKK-ARN: TG C
Fett!
 

Milan

Medlem
Jag bokade i höstas en 2-4-1 resa till Tokyo med hemfärd från Hong Kong.
Utresa i business och inresa first. Vid tidpunkten drogs 140.000/2 (business ut) + 190.000/2 (first in).

När jag igår ringde Tallinn och ändrade utresan förändrades även poängsumman för hemresan pga den nya tabellen.
Då vi inte "rörde" hemresan kändes det fel att även den skulle påverkas av den nya tabellen.
Har det skett något fel här, eller är det så det ska gå till?
 

Canadien

Medlem
Jag bokade i höstas en 2-4-1 resa till Tokyo med hemfärd från Hong Kong.
Utresa i business och inresa first. Vid tidpunkten drogs 140.000/2 (business ut) + 190.000/2 (first in).

När jag igår ringde Tallinn och ändrade utresan förändrades även poängsumman för hemresan pga den nya tabellen.
Då vi inte "rörde" hemresan kändes det fel att även den skulle påverkas av den nya tabellen.
Har det skett något fel här, eller är det så det ska gå till?
så ska det gå till, eftersom du inte bokat två enkla utan en tur-och-retur. Då får du glatt betala nya poängpriset för hela resan när du gör en ändring.
 

Andrew

Medlem
Bonusprogram: Singapore Airlines Krissflyer
Flygbolag: Singapore Airlines
Kabinklass: Suites (new)
Avreseort: ZRH
Destination: SIN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 125 000 (Saver)
Skatter&avgifter (per person): 331 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Juni -20
Bokad: Juli -19

Det gäller att hugga som en kobra när chansen dyker upp. Hade sparat ihop tillräcklig med Krissflyer miles för en resa i Suites från Europa. Har testat deras gamla, så var jäklig sugen på att prova den nya. Det enda som har varit vidöppet har varit PVG-SIN, medan det har varit helkört att hitta något med nya suites från Europa 355 dagar framåt i tiden. Men idag dök det upp en Saver från ZRH, så då var det bara hugga. Ska egentligen fortsätta till BKK, men det hade inneburit en telefonbokning och en eventuell risk att platsen hade rykt.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Tufft! Ser fram emot rapporten! ;)
 
Toppen