Senaste nytt

Tips för ny Amex Platinum-användare

aldrighemma

Medlem
Går i liknande tankar, tänkte värva respektive som idag har Amex Platinum extrakortet till SAS Amex Elite, gäller "bjud in"-erbjudandet (225 000 Membership Rewards + 22 500 Eurobonus extrapoäng) då?
Absolut!, ska inta vara något problem alls.
Gjort nästan exakt samma själv, men från elite extra kort till eget elite.
 

aldrighemma

Medlem
Känns lite magiskt att man kan göra det för samma kort, gissar att SAS/Amex är nöjda så länge man betalar en till kortavgift. :D
Tja, det blir ju en ny kund... Frun är ju inte formellt kund då hon "bara" har ett extra kort, dvs hon betalar ingen avgift och är inte heller betalningsansvarig. Men med ett eget Elite så blir hon ju kund själv!
 

Gargamel

Medlem
Lite it-strul här med. Min man som har extrakortet får alltid samma felmeddelande när han försöker ordna någon status online. Det rör sig om något tekniskt fel som tar tid att fixa (har varit så i flera månader).

Visa bifogad bild 84609

Har det blivit löst för din man ännu? Jag får samma problem med extrakortet. Jag var i kontakt med kundtjänst som först svarade att förmånerna bara ingår till huvudkortet men när jag stod på mig så kollade agenten upp det och bekräftade att jag hade rätt. Iaf så skulle agenten testa om det gick att registrera från deras sida och sa att problemet var temporärt och skulle fixa sig själv vilket jag är lite tveksam till baserat på din upplevelse.
 

Grusja

Medlem
En trevlig kille på kundtjänst fick registrera varje medlemskap manuellt. Efter någon timme eller så kom bekräftelsemejlen, så det gick relativt smidigt ändå.
 

Myllys35

Medlem
Hej,

Jag hade för mig att restaurangbokningar m.m. Inte längre erbjuds Platinumkunder, men i Appen Amex NU finns en tjänst som heter ”ring och boka restaurang utomlands”. Detta finns alltså kvar fortfarande? Någon som provat tjänsten?
 
Hittar inte riktigt rätt tråd att posta i. Jag har skaffat ett Amex Platinum och ett additional card för första gången. Specificeras det på fakturan/i appen hur mycket som spenderats på vardera kort?

Behöver kunna skilja på privat/jobb utan att sitta och räkna ihop varje månad.
 
Toppen