Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Fråga..
Jag har en 2-4-1 voucher som löper ut 31/12/19.
Jag saknar poäng för 2 personer t/r i business med SQ (poängen trillar in först i augusti som täcker både t/r).

Hur fungerar det, kan jag boka mina leg CPH-LHR- SIN (99 000 poäng) för att senare lägga till hemresan (i augusti) när jag har resterande poängen utan att behöva betala totalt 99 000 * 2 ?

*Frustrerad*
 

Tonton

Medlem
Fråga..
Jag har en 2-4-1 voucher som löper ut 31/12/19.
Jag saknar poäng för 2 personer t/r i business med SQ (poängen trillar in först i augusti som täcker både t/r).

Hur fungerar det, kan jag boka mina leg CPH-LHR- SIN (99 000 poäng) för att senare lägga till hemresan (i augusti) när jag har resterande poängen utan att behöva betala totalt 99 000 * 2 ?

*Frustrerad*

Ja. Boka en enkelresa med vouchern nu och lägg till hemresan senare.

Det enda som tillkommer är en liten ombokningskostnad när du lägger till hemresan. Jag vet dock inte vad denna summa är (bör vara antingen 150 eller 450 SEK tror jag) - då jag alltid sluppit denna kostnad. Totalkostnaden poängmässigt kommer hamna på 165k poäng när du slutligen har lagt till hemresan.
 

LPC123

Medlem
Nja, det har inte varit IT-problem - snarare stenhårda förhandlingar. De har använt IT-problem som en ursäkt...

Som jag skrev i inlägget ovanför ditt:

Ja du har säkert rätt att det bara är en ursäkt. Hänvisade bara till det jag läst men har ingen egen uppfattning. Bra dock att det går att söka igen :)
 
Ja. Boka en enkelresa med vouchern nu och lägg till hemresan senare.

Det enda som tillkommer är en liten ombokningskostnad när du lägger till hemresan. Jag vet dock inte vad denna summa är (bör vara antingen 150 eller 450 SEK tror jag) - då jag alltid sluppit denna kostnad. Totalkostnaden poängmässigt kommer hamna på 165k poäng när du slutligen har lagt till hemresan.


Tack och bock!
Ena resan bokad nu :)

OT
Fantastiskt vad trevliga de har blivit på heta linjen. Knappt någon kö heller de senaste gångerna jag ringt!
 
När jag skulle boka om hemresan på en resa så stötte jag igen på kruxet att sista ligger med FRA-ARN inte gick att boka i business bara eco. Detta trots att alla olika sidor och sas egen visar platser i business.
Även tallin såg det om mina första legg inte var med.
Så hon testade på eget initiativ att börja med sista legget FRA-ARN och välja business då och sen välja business på dom andra två leggen. Då accepterades det och FRA-ARN blev med business. Så ett tips för er andra vid samma problem. Prova säga att dom ska lägga in resan med slutet först.
Hon i tallin sa att hon innan mig haft samma problem med en annan bokning att sista legget med LH inte gick att boka i business trots platser fanns.
 

fcx

Medlem
När jag skulle boka om hemresan på en resa så stötte jag igen på kruxet att sista ligger med FRA-ARN inte gick att boka i business bara eco. Detta trots att alla olika sidor och sas egen visar platser i business.
Även tallin såg det om mina första legg inte var med.
Så hon testade på eget initiativ att börja med sista legget FRA-ARN och välja business då och sen välja business på dom andra två leggen. Då accepterades det och FRA-ARN blev med business. Så ett tips för er andra vid samma problem. Prova säga att dom ska lägga in resan med slutet först.
Hon i tallin sa att hon innan mig haft samma problem med en annan bokning att sista legget med LH inte gick att boka i business trots platser fanns.

Har haft exakt samma problem, fast inte med lufthansa. Även där var lösningen att boka baklänges.
 

Capa

Medlem
När jag skulle boka om hemresan på en resa så stötte jag igen på kruxet att sista ligger med FRA-ARN inte gick att boka i business bara eco. Detta trots att alla olika sidor och sas egen visar platser i business.
Även tallin såg det om mina första legg inte var med.
Så hon testade på eget initiativ att börja med sista legget FRA-ARN och välja business då och sen välja business på dom andra två leggen. Då accepterades det och FRA-ARN blev med business. Så ett tips för er andra vid samma problem. Prova säga att dom ska lägga in resan med slutet först.
Hon i tallin sa att hon innan mig haft samma problem med en annan bokning att sista legget med LH inte gick att boka i business trots platser fanns.

Jag har också haft samma problem som jag också rapporterat om på forumet tidigare. Bra tips dock att lägga till sista sträckan först. I mitt fall fanns inte denna tillgänglig vid tiden då utresan bokades och då sa agenten att det är omöjligt att lägga till business med just LH i efterhand. Skumt då det inte verkar vara något problem med de andra flygbolagen..
 
Självklart är det en ev lösning när man bokar allt samtidigt. Var själv med förra året samma sak att LH inte gick att ändra till på första legget denna gång, systemet sa att bara eco Anna tillgängligt på min bokning. Sen efter ca 6 månader så gick det utan problem att lägga till det som syntes.
 
Lite oklart vilken tråd, men jag testar denna. Jag har en bokning med Turkish till Maldiverna i mitten på augusti, men skulle hellre flyga annat bolag. Det är ganska få som flyger till med Star alliance, däremot undrar jag om någon har erfarenhet av andra bolag brukar släppa biljetter? samt om man får flyga via singapore?
 
Toppen